משרד החינוך הודיע היום (ראשון) כי בל"ג בעומר, שיחול השנה ביום שישי, י"ח באייר, (ה-15 במאי), לא יתקיימו לימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בחינוך הרשמי.
החופשה הנוספת מגיעה בעקבות הסכמות בין משרד האוצר להסתדרות המורים, במסגרתה הוחלט על תוספת של שני ימי חופשה לעובדי ההוראה במערכת החינוך. המשרד ציין כי לוח החופשות יעודכן גם עבור מוסדות החינוך במגזר הערבי והדרוזי בהתאם.

ישבית את חגיגות ל"ג בעומר? נציב הכבאות בצו דרמטי

כזכור, עיצומי המורים החלו ביום שישי בשבוע שעבר, כשהסתדרות המורים הודיעה שבעקבות סכסוך עבודה עם משרד האוצר בנוגע לשכר המורים הם מתכוונים להשבית את בתי הספר בישראל.
במהלך השבוע האחרון, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו קיבל את בקשת המדינה להוציא צו מניעה נגד "שביתה פראית של עובדי ההוראה", והורה להסתדרות המורים לכפות את מרותה על המורים השובתים ולהכריחם לחזור לעבודה סדירה.

"עיון בנספחים שצורפו לבקשת המדינה מעלה כי אכן הודעות חלק מעובדי ההוראה, על אי התייצבות לעבודה בשל מחלה נעשו באופן קולקטיבי ואף בחלק מההודעות נכתב 'כולנו ביום מחלה'. משכך שוכנענו כי אופן פעולה זה מהווה צעד ארגוני שנעשה בניגוד להחלטת בית הדין".
בחמישי האחרון, הסתדרות המורים ומשרד האוצר סיכמו את המתווה הסופי לעובדי ההוראה בשירות המדינה. המתווה החדש כרוך בשינוי חקיקה ושינוי מנגנון ההפחתה שנקבע בחוק למנגנון שהוסכם עם הסתדרות המורים. בהתאם להסכמות, כאמור, היום נפתחו בתי הספר בישראל באופן רשמי.
