accessibility-icon
share-icon
צילום: לירי אגמי, פלאש 90
צילום: לירי אגמי, פלאש 90

"קווים אדומים ברורים": החלו השיחות בין ארה"ב לסין

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יג אייר ה'תשפה (11.05.25)

0

like

0

dislike

בצל מלחמת הסחר, ארה"ב וסין החלו את סבב השיחות הראשון ביניהן • מדובר בשיחות ראשונות פנים אל פנים מאז הוטלו מכסים הדדיים בהיקפים של מעל 100% על הסחורות • גורם אמריקאי טוען: "אנחנו באים בפתיחות"


ארצות הברית וסין החלו אתמול (שבת) בז'נבה את סבב השיחות הראשון מאז הסלמת מלחמת הסחר בין המדינות. מדובר בשיחות ראשונות פנים אל פנים מאז הוטלו מכסים הדדיים בהיקפים של מעל 100% על הסחורות.

השיחות מתמקדות במאמצים לצמצם את המתיחות הכלכלית ובחיפוש פתרונות להסרת חלק מהמכסים, שעלו עד ל-145% מצד ארה"ב ו-125% מצד סין. המשך הדיונים בנושא צפויים להתקיים גם היום.

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, וושינגטון דורשת מסין לבצע רפורמות שיאפשרו צמצום בגירעון הסחר. לעומת זאת, בבייג'ינג דורשים: "יחס שוויוני ובהירות בדרישות". לדברי גורם אמריקאי המעורב בשיחות, "אנחנו באים בגישה של פתיחות, אבל גם עם קווים אדומים ברורים".

כזכור, רק אתמול, רגע לפני תחילת השיחות, הנשיא ארצות הברית שיגר ברשתות החברתיות שני מסרים לסין. מצד אחד, דחק טראמפ בסינים לפתוח את השווקים לסחורות אמריקאיות בטענה: "זה יהיה כל כך טוב עבורם", במקביל, הודיע כי "מכסים של 80% על סין נשמעים נכונים!".

עקבו אחרינו גם ב-Google News