לאחר שנשיא ארצות הברית הדגיש בשבוע האחרון כי אינו מוכן להפחית מראש את המכסים על סין, פרסם טראמפ היום (שישי) שני פוסטים ברשת החברתית שלו בנושא.
בפוסט הראשון שפרסם, דקח הנשיא טראמפ בסין לעשות יותר כדי לפתוח את השווקים שלה לסחורות אמריקאיות: "הם צריכה לפתוח את השוק שלה לארה״ב — זה יהיה כל כך טוב עבורם!!! שווקים סגורים כבר לא עובדים!!!"
דקות ספורות לאחר מכן, העלה פוסט נוסף בו כתב: "מכסים של 80% על סין נשמעים נכונים!", כשהוא בעצם מגדיר את אחוזי המס אותם מתכוונת ארצות הברית להשית על סין.
כזכור, ארצות הברית אישרה השבוע כי מחר יחל משא ומתן עם סין על סוגיית המכסים. מזכיר האוצר האמריקאי סקוט בסנט אמר כי השיחות יתקיימו בשבת הקרובה בשוויץ בנוכחות נציגים "רמי דרג" מוושינגטון ובייג'ינג.
ברויטרס דיווחו כי שני הצדדים ייפגשו בז'נבה לפגישה ראשונית ש"תשבור את הקרח" בין הצדדים. ב-2 באפריל, "יום השחרור", טראמפ העלה את סך המכסים על סין ל-54%. סין השיבה בהעלאת מכסים משלה ובתום "חילופי מהלומות הדדיים" ארה"ב קבעה את שיעור המכסים הכולל על סין ל-145%.
