לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי מעצרו של יונתן אוריך יוארך לבקשת המשטרה, בית המשפט העליון ידון בערעור שהוגש על ידי עו"ד חדד בדיון שיתקיים היום (שישי) בשעה 12:30.
ההחלטה בנוגע להארכת מעצרו של אוריך החלה אתמול, כשבית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של יהונתן אוריך בחמישה ימים, והורה לשחררו.

בערעור שהוגש על ידי המשטרה, החליט שופט המחוזי עמית מיכלס להפוך את החלטתו של שופט בית משפט השלום בראשון לציון מנחם מזרחי, והותיר את אוריך במעצר עד ה-12/05.
על פי הדיווח של כתבנו הפוליטי מוטי קסטל, בתחילת הדיון השופט מיכלס שואל שוב ושוב את נציגי המשטרה אלו פעולות חקירה בוצעו. כשהצדדים מתקשים למצוא, השופט עובר למעמד צד אחד ואז חוזר לדיון ומכריז לפתע שבוצעו "פעולות רבות" וכי נשקפת מסוכנות מאוריך.

כזכור, בהתאם להחלטתו של השופט מיכלס עורך הדין עמית חדד הגיש הבוקר ערעור לבית המשפט העליון בטענה ש"בית המשפט שגה שגיאה על גבי שגיאה והובילה אותו למסקנה שגויה של קבלת הערר והארכת מעצרו בחמישה ימים".
חדד ציין כי בית המשפט השלום דחה את בקשת המעצר תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על "מעצרו הלא חוקי של המבקש שנעשה בהחלטת קצין".
בנוסף, "בית המשפט ביקר את ההחלטה שהתקבלה בתוך פרק זמן קצר ביותר לאחר שלאוריך הודיעו תחילה על כוונה לשחררו. בית המשפט קבע שפעולת המעצר הייתה שלא כדין משום שלא הייתה לו עילה להורות על המעצר".
