לאחר החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של יועץ רה"מ, יונתן אוריך, עורך הדין עמית חדד הגיש הבוקר (שישי) ערעור לבית המשפט העליון בטענה ש"בית המשפט שגה שגיאה על גבי שגיאה והובילה אותו למסקנה שגויה של קבלת הערר והארכת מעצרו בחמישה ימים".
חדד ציין כי בית המשפט השלום דחה את בקשת המעצר תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על "מעצרו הלא חוקי של המבקש שנעשה בהחלטת קצין". בנוסף, "בית המשפט ביקר את ההחלטה שהתקבלה בתוך פרק זמן קצר ביותר לאחר שלאוריך הודיעו תחילה על כוונה לשחררו. בית המשפט קבע שפעולת המעצר הייתה שלא כדין משום שלא הייתה לו עילה להורות על המעצר".
ערב טוב יונתן אוריך! pic.twitter.com/okPsQd2dyI
— כנרת בראשי kinneret barashi (@BarashiKinneret) May 8, 2025
הוא הוסיף כי לפי ההחלטה, קבלת כספים מקטאר, במקביל לעבודה בלשכת רה"מ היא העבירה, אלא שאלו בכלל לא החשדות, גם לשיטת היחידה החוקרת. צויין גם כי על פי החוק קטאר היא לא מדינת אויב, וגורמים רבים במדינת ישראל, לרבות בכירים מאוד לשעבר במערכת הביטחון, עובדים עם קטאר.
בנוסף, אוריך אינו עובד מדינה. הוא נותן שירותים לליכוד וככזה מותר לו לעבוד במקביל בכל עבודה. פרקליטו של אוריך טען: "במילים אחרות, הראיות שמצא בית המשפט לא מוכיחות שום עבירה. מדובר בשגיאה שיורדת לשורשה של החלטה".

לדבריו בכתב הערעור, "ביחס לעיוות הדין הקשה, מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן דעתו לפער הקיצוני בין החלטת בית משפט השלום אשר הורה על שחרורו של המבקש אפילו ללא מעצר בית ולהנמקות של החלטה זו; לבין החלטת בית
המשפט המחוזי שקיבלה במלואה את בקשת היחידה החוקרת".
הערעור מגיע לאחר ששופט המחוזי עמית מיכלס החליט להותיר את יונתן אוריך במעצר, לאחר שבית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של יהונתן אוריך בחמישה ימים, והורה לשחררו. לפיכך אוריך ישאר במעצר עד ה-12/05.
בנימוקו אתמול, השופט מנחם מזרחי דחה על הסף את בקשת המשטרה ואמר בהחלטה: "אסור לבית משפט שחרד לזכויות הפרט לאשר את בקשת המשטרה. אני דוחה את הבקשה להארכת מעצרו של אוריך ומשמעות הדבר שמבחינת בית המשפט שהוא ישוחרר בהתאם לתנאים עד כה".
