כתבנו מוטי קסטל מדווח: לאחר שבית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של יהונתן אוריך בחמישה ימים, והורה לשחררו, שופט המחוזי עמית מיכלס הפך הערב (חמישי) את החלטת קודמו והחליט להותיר את יונתן אוריך במעצר. אוריך ישאר במעצר עד ה-12/05. עו"ד חדד צפוי לערער לבית המשפט העליון.
לדברי קסטל, מדובר באירוע מופרך, שכן בתחילת הדיון השופט מיכלס שואל שוב ושוב את נציגי המשטרה אלו פעולות חקירה בוצעו. כשהצדדים מתקשים למצוא, השופט עובר למעמד צד אחד ואז חוזר לדיון ומכריז לפתע שבוצעו "פעולות רבות" וכי נשקפת מסוכנות מאוריך.
מוקדם יותר היום בית המשפט השלום בראשון לציון דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחמישה ימים, והורה לשחררו. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ל-24 שעות לצורך הגשת ערעור.

השופט מנחם מזרחי דחה על הסף את בקשת המשטרה ואמר בהחלטה: "אסור לבית משפט שחרד לזכויות הפרט לאשר את בקשת המשטרה. אני דוחה את הבקשה להארכת מעצרו של אוריך ומשמעות הדבר שמבחינת בית המשפט שהוא ישוחרר בהתאם לתנאים עד כה".
אוריך נעצר הבוקר רגע לפני ששוחרר ממעצר הבית המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בנוסף, המשטרה עצרה אישיות ביטחונית בכירה לשעבר, בחשד למעורבות בפרשה.
