משרד החוץ האיראני הודיע כי שר החוץ עבאס עראקצ'י יבקר בערב הסעודית ובקטאר מחר, שבת, כך דווח היום (שישי) בערוץ "אל-ערביה" הפרו סעודי. הדבר מגיע ברקע תחילתו של סבב השיחות הרביעי בין איראן לארצות הברית סביב סוגיית הגרעין האיראני.
בערוץ אל-ערבי אל-ג'דיד דווח מפי מקורות איראנים כי שר החוץ האיראני יבקר בערב הסעודית ובקטאר, ערב הסבב הרביעי של המו"מ במוסקט, בירת עומאן. המקורות הוסיפו כי עראקצ'י ידון עם הסעודים בהתפתחויות האחרונות במלחמה בעזה וב"מאמצים" לסיימה לטובת הפלשתינים. בנוסף, הוא ידון במצב המלחמה בגזרות האחרות של ציר הרשע האיראני: לבנון, תימן וסוריה.

סטיב וויטקוף: שיחות הגרעין מול איראן מתוכננות לסופ"ש הקרוב
כמו כן, על פי אותם מקורות עראקצ'י גם יעביר למנהיגים הסעודים עדכונים על ההתפתחויות במשא ומתן העקיף בין טהראן לוושינגטון סביב סוגיית הגרעין, וזאת זמן קצר לפני שיצא לדוחא כדי להשתתף במושב הרביעי של "ועידת הדיאלוג הערבי-איראני".
בנוגע למועד הסבב הרביעי של שיחות המו"מ בין איראן לארה"ב – המקורות ציינו כי ישנה הסכמה לקיים אותו ביום ראשון הבא, וכי משרד החוץ העומאני יודיע רשמית על מועד סבב זה. לפי סוכנות הידיעות האיראנית נור, הסבב הרביעי צפוי להתקיים ביום ראשון הבא במוסקט.

האם סעודיה תהפוך לגורם המפתח בהסכם גרעין חדש עם איראן?
כזכור, מוקדם יותר השבוע התייחס השליח האמריקאי למזרח התיכון סטיב וויטקוף לשיחות בנושא הגרעין מול איראן, ואמר כי השיחות העקיפות בין המדינות הן "חיוביות", וכי ייתכנו מגעים ישירים בסופ"ש הקרוב: "אנחנו עושים התקדמות מסוימת". לדבריו, "אני מקווה שזה מתקדם בכיוון הנכון. הנשיא רוצה לראות את זה נפתר באופן דיפלומטי אם אפשר, אז אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי שזה יתקדם".
כמו כן, וויטקוף ציין כי כל עיכוב במאמץ לכאורה להמשיך בתהליך נובע מביקורו הקרוב של טראמפ בערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות וקטאר בשבוע הבא. עם זאת, הוא הדגיש כי "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".
