accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

סטיב וויטקוף: שיחות הגרעין מול איראן מתוכננות לסופ"ש הקרוב

מיכל בקשי

מיכל בקשי

ח אייר ה'תשפה (06.05.25)

1

1

like

0

dislike

דיווח: השליח האמריקאי למזרח התיכון סטיב וויטקוף התייחס לשיחות המשא ומתן בסוגיי הגרעין האיראני, ואמר בנאום בוושינגטון כי ייתכן ויתקיים הסבב הרביעי של השיחות כבר בסוף השבוע הקרוב • לדבריו, הסיבה היחידה שבגללה ייתכן עיכוב נוסף - היא ביקורו של טראמפ במזרח התיכון


השליח האמריקאי למזרח התיכון סטיב וויטקוף התייחס היום (שלישי) לשיחות בנושא הגרעין מול איראן, ואמר כי ייתכן ויתקיים הסבב הרביעי של שיחות המשא ומתן בסוף השבוע הקרוב, כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "נור ניוז", המקורבת למועצה לביטחון לאומי של איראן.

בנאום בוושינגטון, כינה וויטקוף את השיחות העקיפות בין המדינות כ"חיוביות", וציין כי ייתכנו מגעים ישירים בסופ"ש הקרוב: "אנחנו עושים התקדמות מסוימת". לדבריו, "אני מקווה שזה מתקדם בכיוון הנכון. הנשיא רוצה לראות את זה נפתר באופן דיפלומטי אם אפשר, אז אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי שזה יתקדם".

לאחר שדחתה את המו"מ עם ארה"ב: איראן מאשרת את חידוש השיחות

לאחר שדחתה את המו"מ עם ארה"ב: איראן מאשרת את חידוש השיחות

1
05.05.25|רבקה שורק

 

וויטקוף ציין כי כל עיכוב במאמץ לכאורה להמשיך בתהליך נובע מביקורו הקרוב של טראמפ בערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות וקטאר בשבוע הבא. עם זאת, הוא הדגיש כי "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

השיחות החלו, כזכור, בתיווך עומאני במוסקט ולאחר מכן ברומא. הסיבוב הרביעי תוכנן בתחילה ל-3 במאי בבירה האיטלקית, אך הוא נדחה. אתמול, מסר דובר משרד החוץ האיראני, איסמעיל בקאי, כי איראן מוכנה להמשיך בשיחות העקיפות עם ארצות הברית, וכי היא ממתינה להודעה רשמית מצד עומאן, המשמשת כמדינה מתווכת במשא ומתן.

בתוך כך, שר החוץ של עומאן טען כי דחיית המשא ומתן בין השתיים נבעה מ"סיבות לוגיסטיות". בניגוד לטענה זו, דיווחים ערבים הודיעו על מכשולים משמעותיים בשיחות: "איראן לא תיקח חלק בדיונים שעוסקים ביכולות ההגנה שלה וביחסים שלה עם בעלות בריתה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News