המטבע הדיגיטלי עושה זאת שוב: מחיר הביטקוין מטפס היום בכ-2.5% ועומד על למעלה מ-99 אלף דולר. הנכס המבוזר הפך שחקן מרכזי בכלכלה העולמית, והוא נהנה מתנופה מחודשת בחקיקה.

הביטקוין חוזר לעלות: לאחר ירידה ממושכת זה הזמן לקנות?
לפני כחצי שנה חגגו משקיעי הביטקוין את האירוע הסימלי, בו חצה מחיר המטבע את רף ה-100,000$ בפעם הראשונה. הביטקוין אף טיפס למחיר שיא של 109,114$, החזיק סביב המאה אלף במשך כחודשיים, ומאז חווה ירידה יחד עם השווקים האחרים.
המשקיעים הוותיקים זוכרים ימים בהם המחירים של היום נשמעו דמיוניים. הנה למשל משקיע משנת 2003, מתעד את מחיר המטבע עובר את רף ה-100$, לא מאה אלף אלא מאה בלבד:
This man filmed the reaction to bitcoin breaking $100 in 2013 pic.twitter.com/CLnw6qaW5f
— Historic Vids (@historyinmemes) January 3, 2024
מאז היווסדו היה מחיר הביטקוין תנודתי, ותומכיו לא נבהלו אף כשירד עשרות אחוזים מהשיא. ג'אנגפנג ג'או, ממקימי בינאנס – בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, אף צפה מראש את תנועת המטבע. בשנת 2020, צייץ ג'או את המשפט הבא: "מחכה לכותרת החדשה: ביטקוין "מתרסק" מ-101,000$ ל-85,000$. שמרו את הציוץ".
Waiting for the new headline: #Bitcoin "CRASHES" from $101,000 to $85,000.
Save the tweet.
— CZ 🔶 BNB (@cz_binance) December 17, 2020
לאחר שדבריו התגשמו, הוא שוב צייץ ובעצם עידכן את התחזית, כאשר כתב בדיוק את אותן המילים ורק עידכן את המספרים: "מחכה לכותרת החדשה: ביטקוין "מתרסק" מ-1,001,000$ ל-985,000$. שמרו את הציוץ". האם גם הפעם דבריו יתגשמו, ומטבע ביטקוין יחיד יגיע למחיר של מיליון דולר? משקיעים רבים חושבים שזה רק עניין של זמן.

בירת הקריפטו העולמית
מאז השבעתו בפעם השניה, מנהל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מדיניות תומכת קריפטו. עוד במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, התייחס טראמפ לצורך של ארה"ב להיות מובילה בתחום הנכסים הדיגיטליים. לטענתו, מדובר בתחום מתפתח, ועל מדינתו לפעול לפני שמדינות אחרות יעשו זאת.
בימים אלו בהם מתנהל מו"מ בין ארה"ב למדינות בעולם לגבי הסכמי מסחר חדשים, הרצון לייצר יתרון בתחום הקריפטו רק מתגבר. שוב ושוב חוזרים הנשיא ושר האוצר שלו, סקוט בסנט, על כוונתם להפוך את ארה"ב ל"בירת הקריפטו העולמית", ותומכים את האמירות הללו בשינוי הרגולציה סביב הנושא.

לפני כחודשיים חתם טראמפ על צו נשיאותי להקמת רזרבת ביטקוין אסטרטגית, דהיינו שמדינת ארה"ב תחזיק מטבעות ביטקוין כנכס, ומדינות רבות בתוך ארה"ב עושות צעד דומה.
כך למשל אישרה אתמול מושלת אריזונה, הצעת חוק להקמת רזרבת ביטקוין במדינה. אריזונה הפכה למדינה השניה בארה"ב שעושה זאת, לאחר שמושלת ניו המפשייר חתמה על הצעת חוק המאפשרת למדינתה להשקיע בביטקוין. מדינות רבות בארה"ב, וכן מסביב לעולם, נמצאות בתהליך דומה.
*התכנים והדעות שהוצגו בכתבה זו הינם למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין לראות בהם ייעוץ השקעות, המלצה לפעולה כלשהי או תחליף לייעוץ מקצועי מיועץ השקעות מוסמך. כל החלטת השקעה או פעולה פיננסית צריכה להתבצע על בסיס שיקול דעת עצמאי, לאחר התייעצות עם גורם המוסמך לכך.
