חברת סולאראדג' טכנולוגיות פרסמה היום (שלישי) את תוצאות הרבעון הראשון ל-2025 והפתיעה את השוק לטובה. ההכנסות הסתכמו ב-219.5 מיליון דולר, עלייה של 7.4% לעומת השנה שעברה וגבוה ב-7.3% מהתחזיות המוקדמות.
ההפסד הנקי המתואם עמד על 1.14 דולר למניה – נמוך מעט מהציפיות להפסד של 1.16 דולר. ה-EBITDA המתואם הסתכם במינוס 59.3 מיליון דולר, שיפור משמעותי לעומת התחזיות ומשקף שולי רווח שליליים.

הפתעה נוספת הייתה בתחזית החברה לרבעון השני: סולאראדג' מעריכה הכנסות של כ-275 מיליון דולר – 10.9% מעל תחזיות השוק. בנוסף, תזרים המזומנים החופשי הפך חיובי והסתכם ב-23.7 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של יותר מ-243 מיליון דולר באותה תקופה אשתקד.
היקף המשלוחים ברבעון הגיע ל-1,208 מגה-וואט – עלייה של כ-262 מגה-וואט לעומת השנה הקודמת. שיעור הרווח התפעולי השתפר אף הוא והסתכם ב-46.8%- לעומת 91.1% ברבעון המקביל.

למרות התוצאות החיוביות ברבעון הנוכחי, מבט על הביצועים ארוכי הטווח מציג תמונה פחות מעודדת. ההכנסות ירדו בקצב שנתי ממוצע של 10.4% בחמש השנים האחרונות ובשנתיים האחרונות מדובר בירידה חדה יותר של 48.1% בשנה.
ירידה דומה נרשמה גם במספר המגה-וואטים שנשלחו עם ממוצע של ירידה שנתית של 20.4% בשנתיים האחרונות. מה שמעיד על קושי מתמשך במדיה דיגיטלית ובביקוש.
