שר ההגנה האמריקאי, פיט הגסת׳ איים הלילה (בין רביעי לחמישי) על איראן בעקבות תמיכת בארגון הטרור התימני החות׳ים, אשר לאחרונה ארצות הברית העצימה את התקפותיה נגדו באופן משמעותי.
"הודעה לאיראן: אנו רואים את תמיכתכם הקטלנית בחות'ים. אנו יודעים בדיוק מה אתם עושים", כתב הגסת׳ ברשת החברתית X,"אתם יודעים היטב למה צבא ארה"ב מסוגל – והוזהרתם. אתם תשלמו את התוצאות בזמן ובמקום שנבחר".
איומו של שר ההגנה האמריקאי על הרפובליקה האסלאמית מגיעה ברקע שיחות הגרעין בין ממשל טראמפ לממשל האיראני, בניסיון להגיע להסכם שיחייב את איראן להפסיק להתחמש גרעינית.
כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי עדיף לתקוף את הגרעין האיראני מאשר להיגרר מולם לשיחות שלא יביאו תכלית. עם זאת, טראמפ החליט ללכת למשא ומתן מול איראן, אך הצהיר כי במידה ולא ייחתם הסכם בפרק זמן קצר – ארצות הברית תוביל את המתקיפה נגד הגרעין האיראני.
המשא ומתן בין איראן לארצות הברית, כולל בין היתר וויתור של הממשל האמריקאי על הסנקציות הכלכליות שהטיל על הרפובליקה האסלאמית, בשל התחמשותה הגרעינית. מנגד, איראן תידרש להפסיק לייצר כמות גבוהה של אורניום, המשמש לייצור פצצה גרעינית.
השיחות אלו צפויות להתחדש ברומא ביום שבת הקרוב, כך דווח בערוץ ״The Economic Times״. עם זאת, המתיחות בין הצדדים גבוהה, ויש קושי רב לגשר על פערים משמעותיים בנוגע לנושאים מרכזיים.
למרות שברור לכל שאיראן סייעה לחות׳ים להתחמש והם פועלים כזרוע נוספת של ציר הרשע האיראני, הנהגת המדינה טוענת באופן עקבי שאין לה מעורבות ישירה במעשיהם של החות'ים, והם פועלים באופן עצמאי.
גורמים אמריקאיים נותרו ספקניים בנושא, ומצביעים על מודיעין והערכות צבאיות המצביעות על תמיכה איראנית ניכרת בארגון הטרור.
טראמפ, כזכור, הזהיר בעבר כי איראן תישא באחריות לכל מתקפה שתתבצע על ידי החות'ים: "אני אחשיב את איראן אחראית על כל התקפות שהחות'ים יבצעו", נכתב ברשת החברתית Truth Social.
