פיצוץ אדיר התרחש במהלך השבת בנמל שאהיד רג'אי שבבנדר עבאס, דרום-מערב איראן. ברפובליקה האסלאמית עוד מעריכים את גודל הנזק שנגרם, תוך שממשיכים לנסות להשתלט על האש במקום.
בערוץ אל-ערביה הפרו-סעודי דווח הבוקר (ראשון) כי מניין ההרוגים כתוצאה מהפיצוץ עלה ל-25, וכן מניין הפצועים ל-1,139. מוקדם יותר, שר הפנים האיראני, אסקנדר מומני, מסר כי כ-80% מהשרפה שפרצה בנמל שאהיד רג'אי נמצאים כעת תחת שליטה.

שר הפנים האיראני: השתלטנו על 80% מהשרפה בנמל בנדר עבאס
ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי דווח כי אדם בעל קשרים עם משמרות המהפכה האיראנים אמר כי הכימיקל שהתפוצץ וגרם לנזק האדיר הוא נתרן פרכלוראט, מרכיב מרכזי בדלק מוצק לטילים.
ב"פייננשל טיימס" דווח בחודש ינואר כי סין שלחה את הכימיקל לאיראן, לאחר שמלאי דלק הטילים שלה התרוקן בשנה שעברה בעקבות שיגורים שביצעה יחד עם ארגון הטרור הפרוקסי שלה חיזבאללה לעבר שטח ישראל. חברת האבטחה הפרטית אמברי ציינה כי ייתכן שהפיצוץ נגרם מטיפול לקוי במשלוח זה.

הכימיקל שגרם לפיצוץ האדיר באיראן – והקשר למלחמה נגד ישראל
למרות שעדיין לא ברור בדיוק מה הוא מקור הפיצוץ, השלטונות באיראן לא העלו כי מדובר בחבלה או בתקיפה מכוונת, אלא רואים את האירוע כ"תאונה" בעקבות פיצוץ הכימיקלים שאוחסנו במקום.
שאהיד רג'אי הוא אחד מנמלי המטען הגדולים באיראן, ואחראי לטיפול בכ-70 מיליון טונות של סחורה בשנה. בעבר הותקף הנמל במתקפת סייבר שיוחסה לישראל.
النيران في احد المنشآت ببندر عباس في ايران حاليا pic.twitter.com/XguSb8OUdG
— Sulaiman ALThuniyyan (@salthuniyyan) October 23, 2021
