אדם בעל קשרים עם משמרות המהפכה האיראנים אמר כי מה שהתפוצץ בנמל שאהיד רג'אי שבבנדר עבאס, דרום-מערב המדינה, הוא נתרן פרכלוראט, מרכיב מרכזי בדלק מוצק לטילים, כך דווח הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי.
ב"פייננשל טיימס" דווח בחודש ינואר כי סין שלחה את הכימיקל לאיראן, לאחר שמלאי דלק הטילים שלה התרוקן בשנה שעברה בעקבות שיגורים שביצעה יחד עם ארגון הטרור הפרוקסי שלה חיזבאללה לעבר שטח ישראל. חברת האבטחה הפרטית אמברי ציינה כי ייתכן שהפיצוץ נגרם מטיפול לקוי במשלוח זה.

מספר ההרוגים עלה ל-14; באיראן מעריכים: "כימיקלים שהתלקחו"
שר הפנים האיראני אסקנדר מומני עדכן כי מספר ההרוגים כתוצאה מהפיצוץ האדיר עלה ל-14. כמו כן, ישנם כ-700 פצועים כתוצאה מהפיצוץ. סוכנות הידיעות הממשלתית של הרפובליקה האסלאמית ציטטה גורם רשמי שאמר כי הפיצוץ הופעל ככל הנראה על ידי מיכלים של כימיקלים, אך לא ציין אילו כימיקלים.
למרות שעדיין לא ברור בדיוק מה הוא מקור הפיצוץ, השלטונות באיראן לא העלו כי מדובר בחבלה או בתקיפה מכוונת, אלא רואים את האירוע כ"תאונה" בעקבות פיצוץ הכימיקלים שאוחסנו במקום.
שאהיד רג'אי הוא אחד מנמלי המטען הגדולים באיראן, ואחראי לטיפול בכ-70 מיליון טונות של סחורה בשנה. בעבר הותקף הנמל במתקפת סייבר שיוחסה לישראל.
