accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

הפערים נחשפים: מחלוקות קשות בשיחות הגרעין בין איראן לארה"ב

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כח ניסן ה'תשפה (26.04.25)

3

1

like

1

dislike

על אף הדיווחים הפומביים על "אופטימיות" - דיווח של הוול סטריט ג'רנל חושף כי עדיין ישנם פערים משמעותיים בין ארה"ב לאיראן בנושא הגרעין • במרכז המחלוקת: סירובה של איראן לוותר על מתקני העשרת האורניום • בנוסף, בטהראן מסרבים לדון בנושא הטילים ארוכי הטווח • השיחות ימשכו גם בשבת הבאה


על אף הדיווחים הפומביים על כך שהשיחות בנושא הגרעין בין ארה"ב לאיראן שנמשכו היום (מוצ"ש) מתקדמות באופן חיובי, דיווח של "הוול סטריט ג'רנל" חושף כי עדיין ישנם מחלוקות בנושאים מרכזיים. למרות זאת, השיחות צפויות להמשך גם בשבת הבאה, הפעם באירופה.

במרכז המחלוקת ניצבת שאלת המשך העשרת האורניום: ארה"ב דורשת מטהראן להפסיק לחלוטין את ההעשרה ולהסתמך על דלק גרעיני מיובא לצורכי תוכנית אזרחית בלבד. איראן, מצדה, מסרבת לכל הצעה שתאלץ אותה לוותר על יכולות ההעשרת אורניום במדינה.

maximize-image
צילום: רשתות ערביות

לצד זאת, טהראן גם מסרבת לדון בכלל בנושא תוכנית הטילים שלה. מבחינת המשטר האיראני, מדובר ב"נכס אסטרטגי" שאין לגביו מקום למשא ומתן. כך שגם אם ייחתם הסכם חדש, איראן תשמור בידיה יכולת לפתח ולשגר טילים בעלי טווח ארוך – כאלה שיכולים לשאת גם ראשי נפץ גרעיניים בעתיד.

כזכור, הסבב השלישי של השיחות העקיפות התקיים היום בעומאן, נמשך כשש שעות. שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר בתום השיחות כי "יש רצינות ונחישות משני הצדדים, עם זאת – אנחנו זהירים עם האופטימיות שלנו לגבי הצלחת השיחות". בכיר בממשל טראמפ תיאר את השיחות כחיוביות ופרודוקטיביות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News