accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות
שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות

סבב נוסף של שיחות הגרעין: אופטימיות זהירה משני הצדדים

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כח ניסן ה'תשפה (26.04.25)

5

0

like

0

dislike

סבב שלישי של שיחות עקיפות בנושא הגרעין בין ארצות הברית לאיראן הסתיים • שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אופטימי: "המשא ומתן רציני ביותר" • בכיר בממשל טראמפ תיאר את השיחות כחיוביות ופרודוקטיביות • השיחות צפויות להמשך


סבב שלישי של שיחות עקיפות בנושא הגרעין בין ארצות הברית לאיראן התקיימו היום (שבת) בעומאן ונמשכו כשש שעות. שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר בתום השיחות כי "יש רצינות ונחישות משני הצדדים, עם זאת – אנחנו זהירים עם האופטימיות שלנו לגבי הצלחת השיחות".

לדברי עראקצ'י: "המשא ומתן רציני ביותר וטכני, עדיין יש הבדלים – גם בנושאים מרכזיים וגם בפרטים". בכיר בממשל טראמפ תיאר את השיחות כחיוביות ופרודוקטיביות. הצדדים סיכמו להמשיך את השיחות, ככל הנראה באירופה.

maximize-image
שליח טראמפ למזה"ת, סטיב וויטקוף | צילום: שאטרסטוק

בטהראן מאותתים כי הם מרוצים מהתנהלות ארה"ב במהלך המשא ומתן. כזכור, מקור איראני מסר השבוע לעיתון הקטארי "אל ערבי אל ג'דיד" כי לדעתו בוושינגטון יש הכרה עקרונית בזכותה של טהראן להעשיר אורניום.

המקור ציין בנוסף כי במסגרת השיחות אשר נמשכות "באופן שעולה על הציפיות", נראה שהדרישות האמריקאיות "אינן גבוהות" מה שלדבריו נותן מומנטום למגעים. כמו כן, לטענתו לא הוצגו עד כה דרישות נוספות שאינן מתחום הגרעין, והצדדים עשויים להגיע להסכם בתוך חודשיים "או אף מוקדם יותר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News