accessibility-icon
share-icon
המתקן הגרעיני בנתנז |  צילום: רויטרס
המתקן הגרעיני בנתנז | צילום: רויטרס

מקור איראני: העיקרון של אפס העשרת אורניום אינו מקובל עלינו

רון דויטש

רון דויטש

כו ניסן ה'תשפה (24.04.25)

1

like

0

dislike

מקור איראני ששוחח עם רויטרס הבהיר כי העיקרון של אפס העשרת אורניום אינו מקובל על טהראן • דבריו באים בהמשך לריאיון שנתן מזכיר המדינה האמריקאי ובו הבהיר כי המשטר לא יוכל להעשיר אורניום בשטחו - והכחיש כי יועצו של טראמפ ויטקוף נתן את הסכמתו לכך


לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו אמר כי טהראן לא תוכל להעשיר אורניום משטחה בהסכם עתידי, מקור איראני בכיר ששוחח אמש (רביעי) עם סוכנות הידיעות רויטרס הבהיר: "עיקרון של אפס העשרה אינו מקובל עלינו".

רוביו אמר את הדברים במסגרת ריאיון שתן מוקדם יותר, במהלכו אמר: "יש נתיב לאנרגיה גרעינית אזרחית לצרכי שלום, במידה והם רוצים כזו". רוביו אמר שבמידה ובטהראן יתעקשו להעשיר אורניום, הם יהיו המדינה היחידה ללא נשק גרעיני שעושה זאת. "אני חושב שזה בעייתי", הדגיש.

maximize-image
מזכיר המדינה מרקו רוביו | צילום: רויטרס

כזכור, תוכנית העשרת האורניום של איראן היא אחת הסוגיות המרכזיות הנמצאות במוקד המשא ומתן בינה ובין ארצות הברית. רוביו התייחס לדברים שאמר מוקדם יותר יועצו של טראמפ סטיב ויטקוף, מהם השתמע שטהראן תוכל להעשיר אורניום לרמות נמוכות, והבהיר כי הבכיר התכוון שהמדינה האסלאמית תוכל לייבא אורניום מועשר ברמות נמוכות שאינו יכול לשמש לצרכי נשק, אולם לא להעשיר בשטחה.

בתוך כך, מקור איראני ששוחח אתמול עם העיתון הקטארי על ערבי אל-ג'דיד, התייחס לשיחות הנמשכות מול וושינגטון וציין כי בטהראן, "מופתעים לטובה", מאופן התקדמותם, וטען בנוסף כי ישנה הסכמה אמריקאית עקרונית בנוגע לזכותה של טהראן להעשיר אורניום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News