ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, הגיעו היום (רביעי) לחפ"ק ניהול השרפה בסמוך לירושלים וקיים במקום הערכת מצב. נתניהו שיבח את פעילות כוחות המשטרה, כבאות והצלה, וראשי היישובים: "אנחנו צריכים למנוע אבדות. וכדי למנוע אבדות, צריך קודם כל להמשיך להפעיל את כח הכיבוי בכל עוצמתו".
נתניהו הוסיף: "הלילה זו נקודת תורפה, משום שבלילה, הגחלים חוזרות לבעור, והרוחות לוקחות את האש. כבר התנסינו בזה בעבר. ולכן, אם יש לכם אפשרות להפעיל את מטוסי השמשון, מה טוב. תעשו את זה בזהירות כמובן, אבל זה חשוב".

"העדיפות הראשונה כדי למנוע אובדן חיים היא להבטיח שאין מלכודות אש", אמר ראש הממשלה והבהיר כי "זאת אומרת, שיש צירי פינוי פתוחים, ואסור שייסגרו מיישובים, ואם אתם לא מצליחים לסגור והאש עומדת לסגור על יישוב – לפנות את היישוב וכמובן לא לאפשר כניסה למלכודות אש".
בנוסף הדגיש נתניהו: "הדבר השני הוא להגן על קו ירושלים. אנחנו לא יודעים איך האש הזאת תתפתח. מן הסתם תצליחו להשתלט עליה, כך אנחנו מקווים וכך אתם גם צופים. אבל במקרה שזה לא יהיה, צריך להגן על הקו הזה של מבשרת, ירושלים, כל הקו הזה, פשוט שלא יגיע לשם. וכמובן להגן על היישובים בטווח".

נתניהו הוסיף ואמר כי כדאי להכין עתודות עם מדינות נוספות כדוגמת יוון שיבואו לעזור במקרה הצורך. עוד הוסיף וקרא: "להודיע לאנשים לא לבוא, לציבור – לא להתקרב, לא להיכנס לטווח האש. הדבר הזה הוא פשוט מציל חיים".
