accessibility-icon
share-icon
מניית אינטל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
מניית אינטל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

אינטל הודיעה כי תפטר 20% מהעובדים - והמניה מזנקת

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

כה ניסן ה'תשפה (23.04.25)

1

1

like

1

dislike

חברת השבבים מדווחת על תוכנית פיטורים נרחבת לקראת צפי לפרסום תוצאות כספיות מאכזבות: כ-20% מהעובדים צפויים לעזוב, כחלק מהתייעלות כוללת שמוביל המנכ"ל החדש • המניה מזנקת ב-2.8% בתגובה


אינטל מפתיעה את השווקים עם הודעה דרמטית על פיטורים נרחבים – יותר מ-20% מכוח האדם צפוי לעזוב בקרוב, במסגרת תוכנית "ארגון מחדש" שמטרתה לצמצם את הבירוקרטיה ולהחזיר את הפוקוס להנדסה ולפיתוח טכנולוגי. מדובר במהלך המשמעותי ביותר של מנכ"ל החברה החדש, טאן ליפ-בו, שנכנס לתפקידו בחודש מרץ.

התגובה של השוק לא איחרה לבוא: מניית אינטל זינקה אתמול ב-2.8%, על רקע דיווחים על קיצוצים אפשריים והתמתנות במתיחות הסחר בין ארה"ב לסין. זאת, למרות הורדת תחזיות מצד בתי ההשקעות ברנשטיין וברקליס, שציינו אתגרים חריפים בשוק המעבדים, מעבר לתחום ה-GPU, והפסדים תפעוליים של מיליארדי דולרים.

maximize-image
ליפ בו-טאן, מנכ"ל אינטל החדש | צילום: רויטרס

הקיצוצים מגיעים לאחר שכבר בשנת 2024 הודיעה אינטל על פיטורי 15,000 עובדים, והחברה סיימה את השנה עם 108,900 עובדים בלבד – ירידה של יותר מ-10% תוך שנה אחת. הפעם, מדובר במהלך אפילו נרחב יותר, שמטרתו "להחזיר את השליטה לחברה" ולאותת למשקיעים שההנהלה החדשה לא חוששת לבצע שינויים כואבים כדי לעצור את ההידרדרות.

ביום חמישי הקרוב תפרסם אינטל את תוצאות הרבעון הראשון של 2025, והציפיות נמוכות: רווח אפסי למניה והכנסות של 12.31 מיליארד דולר – ירידה של 3% ביחס לשנה שעברה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News