השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טען היום (ראשון) כי "ההחלטה להדיח את סגן מפקד סיירת גולני מתפקידו, בעקבות תקרית בה לוחמינו הגיבורים חתרו למגע ואף חיסלו בה מספר מחבלים, היא שגיאה קשה".
בנוסף, בן גביר קרא לרמטכ"ל אייל זמיר לחזור בו מההחלטה והוסיף כי "ללוחמינו שמחרפים את נפשם בעזה ומסכנים את חייהם למעננו, מגיע גיבוי מוחלט – ולא הפניית גב".

בתוך כך, צה"ל פרסם היום את ממצאי התחקיר המלא מתקרית הירי על האמבולנסים בעזה שהתרחשה בחודש שעבר, כשהמסקנה המרכזית מהתחקיר היא כי הכוחות לא ביצעו ירי חסר הבחנה, אלא היו דרוכים לפעול למצב בו יזהו איום ממשי שישקף לעברם.

פורסם התחקיר על "שיירת ההצלה" בעזה, סמג"ד סיירת גולני הודח
האירוע התרחש בזירת לחימה, עוינת ומסוכנת תחת איום מרחבי שנשקף לכוחות הפועלים בשטח. מהתחקור עלה כי לא נמצאו כל ראיות לכפיתה של הרוגים טרם הירי או לאחריו, או ראיות להוצאה להורג. אלו שמועות ועלילות דם נגד חיילי צה"ל.
