על אף שאיראן היא אחת מהמדינות בעלות משאבי הטבע הטבעי הגדולים בעולם, ראש וועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני שצוטט בערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" בסוף השבוע האחרון (שישי), חשף כי המשטר זקוק להשקעות בסכום עצום שנע בין 200 ל-250 מיליארד דולר כדי לייצב את מגזרי הנפט והגז שלו.
בשנים האחרונות, שדות הנפט והגז של איראן סובלים מהתיישנות שמקורה בהפקה הממושכת שעברו, כך שקשה יותר להפיק מהם את המשאבים החיוניים לכלכלה האיראנית. לדברי חבר הפרלנט אראש נג'אפי, בעקבות הסנקציות, הגישה של איראן לטכנולוגיות מתקדמות – הנדרשות לה כדי לשקם את השדות – חסומה.

ענקיות האנרגיה המערביות, אשר מחזיקות בטכנולוגיות מתקדמות נמנעות מלהשקיע במדינה האסלאמית עקב חששן מצעדי עונשין מצד ארצות הברית. בהיעדרן, איראן נאלצת להסתמך על טכנולוגיות מתקדמות פחות תוצרת בית.
הדברים באים כאשר ממשל טראמפ ממשיך במדיניות ה"לחץ המקסימלי" שלו, בניסיון לצמצם עד כמה שניתן את ייצוא הנפט האיראני. בשבוע שעבר הטיל משרד האוצר האמריקאי סנקציות חדשות כנגד מספר ישויות אשר לקחו חלק בסחר האסור של נפט איראני, בהן בית זיקוק סיני שרכש נפט בשווי שמעל למיליארד דולר, כולל מחברת כיסוי המשרתת את משמרות המהפכה.

כזכור, משרד החוץ של עומאן ,פרסם אמש הודעה בה נכתב שהצדדים הסכימו להיכנס לשלב הבא של השיחות, במטרה להגיע להסכם שיוודא כי איראן "נקייה לחלוטין מנשק גרעיני ומסנקציות". בתוך כך, מקורות ששוחחו לאחרונה עם רויטרס ציינו כי בטהראן רוצים לקבל "מחוות קונקרטיות", כאשר אלו יכולות להיות הקלה בסנקציות המוטלות עליה או שחרור חלק מהכספים המוקפאים שלה.
