ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (מוצאי שבת) בהצהרה לתקשורת: "לא אכנע לרוצחים שביצעו את הטבח הנורא בעם היהודי מאז השואה". לדבריו, "הותרת שלטון החמאס על כנו בעזה – תבוסה ענקית לישראל וניצחון ענק לאיראן".
לגבי המגעים לעסקה, טען: "חמאס שוב דחה הצעה שיכולה הייתה להביא לשחרור של מחצית מהחטופים בחיים, דרישותיו יאפשרו לו להתחמש מחדש". הוא הצהיר שלא ייכנע לתכתיבים של ארגון הטרור הרצחני: "לא נסיים את המלחמה לפני שהוא יושמד".
נתניהו ביקורת על מכתבי הקריאה לסיום המלחמה: "מהדהדים את תעמולת חמאס, מרחיקים את שחרור החטופים". בנוסף, לעג להצעה לסגת מהרצועה, להחזיר את החטופים – ולשוב להילחם: "חמאס אמנם רוצחים, אבל לא טיפשים. הם דורשים ערבויות".
