בימים אלו מרחפת השאלה האם ישראל וארצות הברית יבצעו תקיפה משותפת יחד נגד מתקני הגרעין, או שהמשא ומתן בין ארה"ב לאיראן יצליח. בתוך כך, נשמעים קולות במערכת הפוליטית ובציבור הישראלי הקוראים לתקוף את איראן גם ללא תמיכתה של ארה"ב.
בהקשר זה התראיין הבוקר (שישי) תא"ל במיל' אמיר אביבי שהדגיש כי למרות היכולת ואולי ההכרח לתקוף את מתקני הגרעין – ישראל צריכה להישמע לארצות הברית: "ישראל יכולה לפגוע באופן משמעותי בפרויקט הגרעין, אבל אסטרטגית זה לא נכון ללכת לבד כשיש ממשל שרוצה להוביל את זה".

ישראל תכננה לתקוף מתקני גרעין באיראן – ונבלמה על ידי טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צריך לקבל החלטה האם להמשיך במשא ומתן מול איראן לגבי פיתוח תוכנית הגרעין שלה או לתקוף את מתקני הגרעין. ישראל נכנעה לארה"ב בעניין התקיפה נכון לשלב זה, והסכימה להעניק "הזדמנות" לתוכנית המו"מ של טראמפ.
המשך שיחות המו"מ בין ארה"ב לאיראן צפויות להתקיים במהלך השבת, וטראמפ הודיע כי אינו מתכוון לתת לאיראן "למרוח" אותו – ובמידה ותוך זמן קצר לא תתקבל תשובה חיובית מצד הרפובליקה האסלאמית – הוא יורה על תקיפה.

המו"מ מול ארה"ב נקלע לקשיים; מטוסים אמריקאים הגיעו לישראל
בתוך כך, ארצות הברית שלחה לישראל מטוסים המכילים מערכות יירוט מתקדמות שנועדו להתמודד עם מטחי טילים בליסטיים. כתבנו המדיני תמיר מורד דיווח כי 5 מטוסי תבלה כבדים מסוג C-17 Globemaster (בעברית – C-17 גלובמאסטר) נחתו בבסיס חיל האוויר נבטים.
נראה כי במקביל למו"מ, ארצות הברית תחת ממשל טראמפ מכינה את הקרקע לקראת תקיפה אפשרית נגד מתקני הגרעין באיראן – והעבירה לישראל מטוסים שיסייעו להתגונן מפני התגובה האיראנית שעלולה להגיען לאחר מכן.
