ממשל טראמפ הורה אתמול (חמישי) על בדיקת הרשתות החברתיות של כל אדם שהגיש בקשת ויזת כניסה לארה"ב וביקר ברצועת עזה מאז ינואר 2007, בכוונה לאתר הצהרות או התבטאויות המוכיחות כי המבקש מהווה סיכון ביטחוני לאומי לארה"ב, כך דיווחו בסוכנות הידיעות רויטרס.
הצו, שנחתם על ידי שר החוץ האמריקאי מרקו רוביו, יחול על כל מבקשי הוויזות לארה"ב, מהגרים ולא מהגרים, ארגונים ממשלתיים ואנשים שפעלו בעזה במסגרת רשמית או דיפלומטית. אם בבדיקת המדינה החברתית יימצאו חששות ביטחוניים, תדרש חוות דעת לבדיקת הסיכונים של המבקש.

הצעד מגיע כחלק ממדיניות ממשל טראמפ לשלילת ויזות וגירוש תומכי טרור ופעילים פרו חמאס מארה"ב, שהתגבשה לאחר מחאות הקמפוסים האלימות בתקופת ממשל ביידן. כזכור, בחודש שעבר רוביו הכריז כי הממשל האמריקאי ינקוט צעדים נחרצים נגד סטודנטים זרים התומכים בחמאס.
"נשלול את הוויזות והגרין קארד של תומכי חמאס כדי שנוכל לגרש אותם", הצהיר שר החוץ האמריקאי, והדגיש כי מדובר במהלך ראשון במסגרת המאבק באנטישמיות הגוברת בקמפוסים ברחבי ארה"ב.
