בכירים לשעבר במערכת הביטחון התראיינו אמש (שלישי) לרשת NBC האמריקנית וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לשים סוף למה שכינו "המלחמה הפוליטית" שלו ברצועת עזה. בכתבה צוינו מכתבים עליהם חתמו קצינים בכירים ואנשי קהילת המודיעין, בהם דרישה להפסיק את המלחמה, וביניהם גם "מכתב הטייסים" שהתפרסם לאחרונה.

"המטרות של נתניהו שונות מהיעדים של החברה הישראלית, העדיפות העיקרית שלו היא להישאר ראש ממשלה", אמר ראש המוסד לשעבר דני יתום ל-NBC. יתום כינה את הקואליציה "שברירית" שלדבריו, נשענת על תמיכת הימין הקיצוני כמו סמוטריץ' ובן גביר ולכן נתניהו אינו מוכן לסיים את המלחמה בעזה.

"למרות שחמאס עשה דברים נוראיים ב-7 באוקטובר, אתה לא יוצא למלחמה על נקמה", אמר מרואיין אחר בכתבה, אל"מ ערן דובדבני אחד מיוזמי "מכתב הצנחנים". הוא אף יוצא בכתבה נגד הגיבוי שמקבלת ישראל מממשל טראמפ: "בגיבוי ממשל טראמפ נראה שנתניהו מרגיש שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה – זו לא צריכה להיות הדרך".
