נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן נאם אמש (שלישי) בפעם הראשונה מאז שסיים את כהונתו ועזב את הבית הלבן. במהלך נאומו, בחר ביידן לתקוף את הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ ובמיוחד את מדיניות הקיצוץ שביצע במערכת הביטוח הלאומי בה נקט מאז שנבחר לשלטון.
לדבריו של ביידן, האומה האמריקנית "מפולגת" תחת הנשיא טראמפ, פילוג, שלטענתו לא ראה בכל שנותיו: "אני עושה את זה הרבה זמן, זה אף פעם לא היה מפולג כל כך, נכון, זה בערך 30%, אבל אלו 30% שאין להם לב".

בהמשך דבריו, ביידן תקף בחריפות את ממשל טראמפ: "בתוך פחות מ-100 ימים, הממשל הזה עשה כל כך הרבה נזק וכל כך הרבה הרס, זה עוצר נשימה", אמר בעודו מאשים את ממשל טראמפ בניסיון "להרוס" את הביטוח הלאומי כדי "לשדוד אותו". "החבר'ה האלה מוכנים לפגוע במעמד הבינוני ובמעמד הפועלים כדי לספק עושר משמעותי וגדול יותר לבעלי ההון", הוסיף.
Former President Joe Biden is lying to Americans.
Here are the facts:
1️⃣President Trump has repeatedly promised to protect Social Security and ensure higher-take home pay for seniors by ending taxation on Social Security benefits.
— Social Security (@SocialSecurity) April 15, 2025
"ביידן משקר לאמריקנים", נכתב בפוסט שפורסם מטעם ממשל טראמפ במענה לנאום. כשדוברת הבית הלבן קרוליין לוויט נשאלה על כך בתדרוך לעיתונאים, ענתה: "התגובה הראשונה שלי כשראיתי את הנשיא לשעבר ביידן מדבר הלילה, הייתה שוק שהוא מדבר בשעות השינה שלו".
