accessibility-icon
share-icon
צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90
צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ביידן נאם לראשונה מאז סיום כהונתו - כך הגיבו בבית הלבן

שירה קריפס

שירה קריפס

יח ניסן ה'תשפה (16.04.25)

10

2

like

15

dislike

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן נשא נאום ראשון מאז סיום כהונתו • ביידן טען כי ארה"ב "מפולגת" בצורה שלא ראה בעבר • הוא האשים את טראמפ בהריסת מערכת הביטוח הלאומי לטובת בעלי ההון


נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן נאם אמש (שלישי) בפעם הראשונה מאז שסיים את כהונתו ועזב את הבית הלבן. במהלך נאומו, בחר ביידן לתקוף את הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ ובמיוחד את מדיניות הקיצוץ שביצע במערכת הביטוח הלאומי בה נקט מאז שנבחר לשלטון.

לדבריו של ביידן, האומה האמריקנית "מפולגת" תחת הנשיא טראמפ, פילוג, שלטענתו לא ראה בכל שנותיו: "אני עושה את זה הרבה זמן, זה אף פעם לא היה מפולג כל כך, נכון, זה בערך 30%, אבל אלו 30% שאין להם לב".

maximize-image
ביידן יחד עם טראמפ בטקס השבעתו | צילום: רויטרס

בהמשך דבריו, ביידן תקף בחריפות את ממשל טראמפ: "בתוך פחות מ-100 ימים, הממשל הזה עשה כל כך הרבה נזק וכל כך הרבה הרס, זה עוצר נשימה", אמר בעודו מאשים את ממשל טראמפ בניסיון "להרוס" את הביטוח הלאומי כדי "לשדוד אותו". "החבר'ה האלה מוכנים לפגוע במעמד הבינוני ובמעמד הפועלים כדי לספק עושר משמעותי וגדול יותר לבעלי ההון", הוסיף.


"ביידן משקר לאמריקנים", נכתב בפוסט שפורסם מטעם ממשל טראמפ במענה לנאום. כשדוברת הבית הלבן קרוליין לוויט נשאלה על כך בתדרוך לעיתונאים, ענתה: "התגובה הראשונה שלי כשראיתי את הנשיא לשעבר ביידן מדבר הלילה, הייתה שוק שהוא מדבר בשעות השינה שלו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News