באופן מתגרה ומול עיניה הפקוחות של ישראל – חיזבאללה ממשיך להתעצם בדרום לבנון. זה קורה, אולי לא באופן שהייתם מצפים לראות אלא כהרגלו של ארגון הטרור – תחת מעטה שקרים ותחבולות. תכירו: מבצע "אלוג'ה אלחסן" – הנושא בתוכו את שמו של מנהיג חיזבאללה המחוסל חסן נסראללה.
בתרגום לעברית – מבצע 'הפנים היפות' מבית איגוד סיוע לבנוני העונה לשם הלקוח מהקוראן – "ותעאוונוא". שם תואם יותר למהלך הזה של האויב הוא מבצע "הפנים – למלחמה" – והוא מדגים שיטת פעולה קלאסית של חיזבאללה: להציב בפרונט ארגון "סיוע" לכאורה תמים למען תושבים ו"חקלאים" -אך באמת של הדבר זהו חלק ממהלך ישיר של איראן לשקם את זרוע התמנון הלבנונית שלה בייחוד בדרום המדינה.

איראן וחיזבאללה כבר נמצאות באותם כפרים ועיירות בכסות אזרחית לכאורה. ישראל רואה את המהלכים האלה של האויב וגורם ביטחוני מאשר בפנינו היום שצה"ל תקף לאחרונה מתחמים של אותו ארגון "סיוע", וכמה מכולות. המסר לפי אותו גורם: "ישראל יודעת על הניסיונות של הארגון לשקם את חיזבאללה תחת "מעטה הומניטרי" ותתקוף כל ניסיון כזה".
אבל אופי הפעולה הזה שבו נוקטת ישראל טבול בהרבה מן הקונספציה והתגובתיות – בלי יוזמה משנת מציאות. "על כל בית שנהרס, נבנה עשרה" מכריזים בארגון הסיוע של חיזבאללה. ארגון הטרור בתורו ממשיך להתל בלבנון ובמערב משל היה מוכן באמת להגיע להסדר בנוגע לנשק שלו – במסגרת שיח עם ההנהגה החדשה במדינה.

בחיזבאללה מפזרים ביד אחת "מסרים חיוביים" לעבר ההנהגה הלבנונית החדשה וביד השניה נוקטים בהתעצמות בלתי פוסקת בגבול עם ישראל. אחרי שנה וחצי של לחימה עצימה גם בלבנון – חיזבאללה ואיראן: עדיין על הגדרות. לא תקיפת קרוואן אחד, שניים או אפילו שלושה יפתרו את המהלך האסטרטגי הזה של איראן. אלא הדיפתו באמצעות מהלך אסטרטגי ישראלי שכולל כיבוש שטח נרחב שמוודא סופית שאיראן וחיזבאללה, לא שבות להתעצם לממדים מפלצתיים מרחק מטרים ספורים, מבתים ישראליים בגבול הצפון.
