נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר היום (שני) כי איראן צריכה למהר עם ההסכם: "אם נצטרך לעשות דבר קשוח – נעשה, כולל תקיפת הגרעין". לדבריו, "אני אפתור את הבעיה האיראנית. זה קליל". האמירות מגיעות לאחר שמוקדם יותר היום, במהלך טיסה במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", טראמפ הכריז כי הוא צפוי לקבל בקרוב מאוד החלטה בנוגע למשא ומתן עם איראן.
השיחות שהתקיימו בשבת בעומאן היו המפגש הראשון בין נציגי איראן לממשלו של טראמפ, הן בקדנציה הנוכחית והן בזו הקודמת (2017–2021). גורמים רשמיים מסרו כי השיחות התקיימו באווירה "פרודוקטיבית, רגועה וחיובית". בשיחות השתתף סטיב ויטקוף, שליחו של הנשיא למזרח התיכון, ושר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י. לאחר סיום המשא ומתן, שהתנהל באופן עקיף, שתי המשלחות דיברו כמה דקות במסדרון בדרך החוצה, כך דווח באתר החדשות CNN.

נשיא ארצות הברית מסר לכתבים כי "השיחות עם איראן מתקדמות בסדר. כל עוד אין הסכם – זה לא משנה, אז אני לא אוהב לדבר על זה. אבל זה מתקדם לא רע, לדעתי". טראמפ, שאיים בעבר בפעולה צבאית נגד הרפובליקה האסלאמית אם לא יושג הסכם שיבלום את תוכנית הגרעין של איראן, ציין כי נועד עם יועציו בנושא וכי כאמור ההכרעה צפויה להתקבל בקרוב.
רני עמרני, מומחה לענייני איראן ומגיש רדיו בפרסית, הזהיר בריאיון לעודד מנשה כי כל הסכם פוטנציאלי בין ארצות הברית לרפובליקה האסלאמית עלול לסכן את ביטחונה של ישראל. לדבריו, "גם אם ייחתם הסכם שישראל תוכל להסכים לו, בסופו של דבר האייתולות יישארו בשלטון. כמה שנים אחר כך, כשממשל אמריקני חדש ייכנס לתפקיד – מישהו כמו אובמה או ביידן – הם יחזירו את העסקים עם איראן, ואז שוב נמצא את עצמנו מתמודדים עם בעיית הגרעין".
