מקורות אנונימיים בממשלת איטליה אישרו לאתר האמריקאי אקסיוס כי סבב השיחות הבא בין ארצות הברית לאיראן בנושא תכנית הגרעין של טהרן יתקיים ביום שבת בעיר רומא, זאת לאחר המפגש הראשון שנערך בעומאן. כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס.
הערותיהפ של המקורות נאמרו בהתאם לדבריו של שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיטני, אשר אמר בנפרד לעיתונאים באוסקה (יפן) שממשלתו נתנה אישור לארח ולקיים במדינתם את המשך השיחות בין ארה"ב לאיראן: "אנחנו מוכנים לקבל בברכה פגישות שיכולות להביא לתוצאות חיוביות, במקרה הזה בנושא הגרעין", צוטט טאיטני ע"י סוכנות הידיעות ANSA.

כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה במהלך טיסה במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", כי הוא צפוי לקבל בקרוב מאוד החלטה בנוגע למשא ומתן עם איראן – כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

המו"מ עם איראן מתקדם? טראמפ מכריז: "ההחלטה – בקרוב מאוד"
בתוך כך, השיחות שהתקיימו בשבת בעומאן היו המפגש הראשון בין נציגי איראן לממשלו של טראמפ, הן בקדנציה הנוכחית והן בזו הקודמת (2017–2021). גורמים רשמיים מסרו כי השיחות התקיימו באווירה "פרודוקטיבית, רגועה וחיובית".
נשיא ארצות הברית מסר לכתבים כי "השיחות עם איראן מתקדמות בסדר. כל עוד אין הסכם – זה לא משנה, אז אני לא אוהב לדבר על זה. אבל זה מתקדם לא רע, לדעתי".
