לפני שנה, בלילה שבין ה-13 ל-14 באפריל 2024, איראן תקפה את ישראל בטילים בליסטים ומל"טים מתאבדים ישירות משטחה בפעם הראשונה בהיסטוריה. משמרות המהפכה וצבא איראן שיגרו כ-300 טילים ומל"טים מתאבדים לעבר ישראל כאשר רובם המוחלט יורט.
מלבד לוחמי ההגנה האווירית, מי שעזר לנו ליירט אחוז לא קטן מהטילים והמל"טים היו חיילי ומפקדי חיל האוויר האמריקאי. אמש, מפקד חיל האוויר, הגנרל דיוויד אלבין שיתף סרטון ברשת ה-X ובו חיילים שנתנו עדות על הלילה הדרמטי ההוא: "הגיבורים האלה לעולם לא יידעו כמה אנשים חפים מפשע הם הצילו באותו לילה, אני גאה בהם".
One year ago today, Iran launched 300 missiles and drones at Israel. Our aviators risked everything to stop it. These heroes will never know how many innocent lives they saved that night. Hear the story from those who lived it. Damn proud of these patriots! pic.twitter.com/ekiXHhRmAS
— General David Allvin (@OfficialCSAF) April 13, 2025
"אמרתי את המילים "מל"טים באוויר, תירו" – הטיל הראשון נשלח מבטן המטוס ותוך שניות ביצענו 8 תקיפות, זה היה מהיר", סיפר אחד המפקדים. "יריתי במשך 45 דקות רצופות עד שמלאי הטילים שלי נגמר והייתי צריך לנחות כדי לחדש אותו", המשיך חייל נוסף. "זה יותר גדול מאשר ליירט טילים ומל"טים, מדובר פה על הגנה על השותפים שלנו", סיכם לוחם נוסף.
