accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יו"ר ועדת המודיעין בסנאט: ארה"ב אינה יכולה לסמוך על רונן בר

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יג ניסן ה'תשפה (11.04.25)

1072

52

like

222

dislike

יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, טום קוטון התייחס בפוסט ברשת X לצו הביניים שהוציא בג"צ השבוע שכופה על הממשלה להמשיך לעבוד עם רונן בר • "זה לא 'איום על הדמוקרטיה' שלראש מדינה נבחר יהיה הכוח להדיח את ראש שירות הביון - זה חיוני לדמוקרטיה", כתב קוטון


יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, טום קוטון התייחס היום בפוסט ברשת X לצו הביניים שהוציא בג"צ השבוע שכופה על הממשלה להמשיך לעבוד עם רונן בר למרות יחסי אי האמון. לדברי קוטון, ארה"ב אינה יכולה להמשיך לעבוד עם המודיעין הישראלי בשל המצב, כך לפי כתבנו המדיני תמיר מורג.

בפוסט ברשת X כתב כי "זה לא 'איום על הדמוקרטיה' שלראש מדינה נבחר יהיה הכוח להדיח את ראש שירות הביון – זה חיוני לדמוקרטיה. ואם ראש הממשלה נתניהו איבד את האמון בראש המודיעין הזה, איך ממשלת ארה"ב יכולה לסמוך עליו?".

כזכור, בדיון בעתירות נגד הדחת ראש השב"כ רונן בר, בג"צ הוציא צו ביניים המורה על המשך כהונתו, על אף החלטת הממשלה. "בהמשך לבקשת היועצת המשפטית לממשלה, אנו מאפשרים לראש שירות הביטחון הכללי  להגיש תצהיר לתמיכה בטענותיו העובדתיות עד ליום 20.4.2025, ככל שברצונו לעשות כן", נכתב.

ביהמ"ש קבע: "בכלל זה, אין לקדם כל מהלך שעניינו סיום כהונת ראש השב"כ, לרבות הכרזה על מציאת מחליף או ממלא מקום לראש השב"כ, ואין לפגוע בסמכויותיו. עם זאת, אין מניעה מלראיין מועמדים לתפקיד ללא הכרזה כאמור לעיל. כן יובהר כי ראש הממשלה והממשלה אינם רשאים לחרוג מסדרי העבודה הנהוגים ביחסיהם המקצועיים עם ראש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News