accessibility-icon
share-icon
צפו בקטע

הראשון לציון: "הממשלה צריכה לאסור כניסת יהודים להר הבית"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

יב ניסן ה'תשפה (10.04.25)

74

12

like

227

dislike

בשיחת חג מיוחדת שתתפרסם מחר בערוץ 14, מתריע הראשון לציון הרב דוד יוסף מפני העלייה להר הבית וקורא לממשלה לאסור אותה • לדבריו, מדובר בחשש חמור לאיסור כרת, והוא מבסס את עמדתו על פסיקת אביו, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, משנת תשכ"ז


בשיחת חג מיוחדת לכבוד חג הפסח, שצפויה להתפרסם מחר (שישי) בשעה 12:00 בערוץ 14, קרא הראשון לציון, הרב דוד יוסף, לממשלה לאסור על יהודים לעלות להר הבית. לדבריו, העלייה להר מהווה חשש חמור לאיסור כרת "כמו אכילה ביום כיפור, לא פחות".

בדבריו הדגיש הרב את חשיבותו של הכותל המערבי כתחליף לגיטימי לעלייה להר: "ברוך השם, יש לנו את הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. יש אומרים שהוא קיר של הר הבית, ויש אומרים שהוא קיר של העזרה. מה שברור לכל הדעות – הכותל סמוך מאוד למקום הקדוש ביותר. יש לנו את האפשרות לעלות לרגל לכותל, ולהתפלל שם שייבנה בית המקדש".

maximize-image
images-count1+
מתוך שיחת החג המיוחדת | צילום: אלוני מור

בהמשך דבריו הזהיר הרב יוסף מפני העלייה להר, תוך הדגשת חומרת האיסור ההלכתי: "כמעט כל גדולי ישראל קבעו שזה איסור חמור – איסור כרת. איסור כרת זה כמו לאכול ביום כיפור. הגבולות של בית קודשי הקודשים אינם ברורים, ויש השערות שונות. כל פעם מתקבלות עובדות אחרות, ויש חשש כבד מאוד שגם המקום שמעל הכותל אסור בהחלט".

הרב יוסף ציין כי עמדתו נשענת גם על פסיקת אביו, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שנכתבה מיד לאחר שחרור ירושלים: "אבי מורי כתב פסק ארוך בשנת תשכ"ז, והרצה על כך בהרבה מקומות – שזה איסור חמור ביותר לעלות להר הבית.

maximize-image
images-count1+
מתוך שיחת החג המיוחדת | צילום: אלוני מור

"יהודים מחפשים מצוות – ברוך השם, יש הרבה מאוד מצוות. מי שרוצה, אני יכול להציע לו מצוות חשובות רבות. לאו דווקא המצווה הזאת, שיש בה חשש גדול לאיסור חמור מהתורה. לכן אני קורא לכל היהודים לא לעלות להר הבית, ואשמח מאוד אם הממשלה תאסור על כניסת יהודים להר".

השיחה המלאה תתפרסם מחר בשעה 12

עקבו אחרינו גם ב-Google News