בשיחת חג מיוחדת לכבוד חג הפסח, שצפויה להתפרסם מחר (שישי) בשעה 12:00 בערוץ 14, קרא הראשון לציון, הרב דוד יוסף, לממשלה לאסור על יהודים לעלות להר הבית. לדבריו, העלייה להר מהווה חשש חמור לאיסור כרת "כמו אכילה ביום כיפור, לא פחות".
בדבריו הדגיש הרב את חשיבותו של הכותל המערבי כתחליף לגיטימי לעלייה להר: "ברוך השם, יש לנו את הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. יש אומרים שהוא קיר של הר הבית, ויש אומרים שהוא קיר של העזרה. מה שברור לכל הדעות – הכותל סמוך מאוד למקום הקדוש ביותר. יש לנו את האפשרות לעלות לרגל לכותל, ולהתפלל שם שייבנה בית המקדש".

בהמשך דבריו הזהיר הרב יוסף מפני העלייה להר, תוך הדגשת חומרת האיסור ההלכתי: "כמעט כל גדולי ישראל קבעו שזה איסור חמור – איסור כרת. איסור כרת זה כמו לאכול ביום כיפור. הגבולות של בית קודשי הקודשים אינם ברורים, ויש השערות שונות. כל פעם מתקבלות עובדות אחרות, ויש חשש כבד מאוד שגם המקום שמעל הכותל אסור בהחלט".
הרב יוסף ציין כי עמדתו נשענת גם על פסיקת אביו, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שנכתבה מיד לאחר שחרור ירושלים: "אבי מורי כתב פסק ארוך בשנת תשכ"ז, והרצה על כך בהרבה מקומות – שזה איסור חמור ביותר לעלות להר הבית.

"יהודים מחפשים מצוות – ברוך השם, יש הרבה מאוד מצוות. מי שרוצה, אני יכול להציע לו מצוות חשובות רבות. לאו דווקא המצווה הזאת, שיש בה חשש גדול לאיסור חמור מהתורה. לכן אני קורא לכל היהודים לא לעלות להר הבית, ואשמח מאוד אם הממשלה תאסור על כניסת יהודים להר".
