פרקליט המדינה עמית איסמן תקף היום (חמישי) בכנס חיפה למשפט את חוק מח"ש החדש, בטענה כי הוא "מעורר חשש ממשי מפני החלשת עצמאותם של גורמי החקירה והתביעה דווקא בתיקים הרגישים ביותר".

איסמן אף רמז כי החוק נועד לשרת מטרה רחבה יותר מהרפורמה הרשמית במח"ש: "האמירות שנשמעו במהלך הליך החקיקה ולאחריו מעוררות חשש כבד מאוד כי החוק אינו נתפס רק כרפורמה מבנית במח"ש, אלא גם ביצירת מנגנונים העלולים לשמש בעתיד כאמצעי לחץ על פרקליטות ופרקליטים, חוקרות וחוקרים במסגרת מילוי תפקידם"..
פרקליט המדינה מתח ביקורת גם על מנגנון המינוי שנקבע בחוק, וטען כי עצם אופן הבחירה של מנהל מח"ש מעלה קושי מהותי: "החוק החדש קובע כי מנהל מח"ש ייבחר על ידי ועדה בעלת אופי פוליטי מובהק. אין זו שאלה של זהות המועמד. זו שאלה של אופן המינוי", והוסיף: "בדמוקרטיה לא די בכך שגוף יהיה עצמאי. עליו גם להיראות עצמאי בעיני הציבור".

איסמן התייחס גם לתפקיד החדש של הממונה על תיאום חקירות שוטרים, שיוקם במסגרת החוק, וטען כי מדובר בסמכות רחבה ומשמעותית. לדבריו, אותו בעל תפקיד "יהיה מוסמך להכריע מי יהיה הגוף החוקר במקרים רגישים שבהם מעורבים באותו אירוע שוטרים וגורמים נוספים, ובהם גם פרקליטות ופרקליטים".
