קייב מסרה לוושינגטון שלא תסכים לקבל מגבלות על כוחה הצבאי במסגרת המשא מתן להפסקת המלחמה, וכי הדבר מהווה מבחינתה קו אדום, כך אמר היום (חמישי) בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, פבלו פליסה, המשמש סגן ראש משרדו של נשיא אוקראינה זלנסקי.
"אף אחד, ודאי לא מדינה תוקפנית כרוסיה, יכתיבו לאוקראינה איזה סוג צבא יהיה ברשותה", הבהיר פליסה, אשר השתתף במשלחת לשיחות שנערכו עם ארצות הברית בסעודיה בחודש שעבר.

פליסה הדגיש את חשיבותו של צבא אוקראיני ערוך ומוכן אם וכאשר תושג הפסקת אש, וכן את הצורך בערובות ביטחוניות מצד ארצות הברית ובעלות בריתה של קייב באירופה. "אני יכול רק לנחש מהן כוונותיהן של רוסיה, ייתכן שהם רוצים להתכונן לפעם הבאה, אבל משימתנו היא ללמוד מהעבר", הוסיף.
דבריו באים ברקע למגעים הנמשכים בהובלה אמריקאית במטרה להגיעה להפסקת אש וסיום המלחמה. מוקדם יותר, הבית הלבן הודיע על השגת הסכם מוגבל להפסקת אש בזירת הים השחור בין רוסיה ואוקראינה, אולם זמן קצר לאחר ההכרזה רוסיה הציבה תנאים נוספים לפני יישומו בפועל, בהם הסרת סנקציות משמעותיות הנוגעות למערכת הבנקאות במדינה.
