שוטרי מרחב הנגב במחוז הדרומי ממשיכים לפעול לאיתור בעלי חיים המוחזקים בניגוד לחוק ושחלקם תועדו בסרטונים שהופצו לאחרונה ברשת החברתית. בתוך כך, הנחה מפקד מרחב הנגב – תנ"צ אמיר קליין לרכז מאמץ, בדגש על היבטי מודיעין, באיתור מהיר של בעלי החיים וחשודים מעורבים.
אתמול במסגרת פעילות מבצעית בהובלת שוטרי תחנת דימונה, אותר קוף נוסף בשטח פתוח בפזורה הבדואית הסמוכה לעיר. הקוף חולץ ונמסר לטיפול של פקחי רשות הטבע והגנים. בהמשך יועבר למקלט מוגן לקבלת טיפול וביצוע בדיקות רפואיות.

הרשת סוערת: קוף נוסף אותר בכפר הבדואי ביר הדאג'
הנתונים המדאיגים
עד כה, חולצו 25 קופים מסוג גנון ירוק מהחזקה בלתי חוקית בכל רחבי הארץ, בנוסף ל-4 גורי אריות ועשרות מינים נוספים של חיות בר. הקוף שחולץ היום (רביעי) נמצא פצוע כתוצאה מהרצועה בה היה קשור.
המאמצים באיתור חשודים מעורבים והצלת בעלי חיים המוחזקים בניגוד לחוק, ימשכו גם בימים הקרובים. הקוף שחולץ מקבל טיפול מקיף כשהוא נמצא במצב בריאותי מורכב.

כפר קאסם ולוד: גור אריות וקוף נתפסו והועברו למקלט | תיעוד
משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים מזכירים כי החזקת ערכי טבע מוגנים כגון אריות וקופים בגידול פרטי אסורה ומהווה עבירה חמורה בשל הפגיעה המשמעותית בבעל החיים הרגיש, וזאת בגלל צרכי גידול מורכבים ובפרט צרכים חברתיים אותם לא יכול אדם לספק.
ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור שבא במגע עם חיות הבר בצורה לא ממוגנת להיבדק מחשש להדבקות במחלות זאונטיות כמו שחפת וכלבת שמסכנות חיי אדם.
