במהלך ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיימה אמש (שני), הודיע הנשיא טראמפ כי ארה"ב תחל במשא ומתן ישיר עם איראן כבר בשבת הקרובה – ייתכן שבאמצעות מזכיר המדינה רוביו או דרך השליח ויטקוף, וזאת לאחר שהבהיר כי הוא ונתניהו הגיעו להבנות בנושא האיראני, והוסיף: "נראה לאן זה יוביל".
אולם, במענה לכתבים שנכחו במעמד, הדגיש הנשיא: "אני חושב שאם השיחות עם איראן יכשלו, איראן תהיה בסכנה גדולה", ולאחר מכן הבהיר "לא יכול להיות לה נשק גרעיני. כרגע יש מדינות שיש להן כוח גרעיני, ואסור להן. אני בטוח שנוכל לנהל משא ומתן, אבל אם השיחות לא יצליחו, זה יהיה מאוד רע לאיראן".

טראמפ: "ננהל משא ומתן, אך אם יכשל – איראן תהיה בסכנה גדולה"
בעוד בישראל מאמינים כי רק תקיפה נגד הגרעין האיראני היא זו שתוביל למניעתו, טראמפ, "איש העסקים", מקווה שמשא ומתן מול איראן יוביל לעצירת הגרעין. באיראן מסרבים להצעת טראמפ וממשיכים לאיים, אך כיוון שהרפובליקה האסלאמית נמצאת בימים אלה בתבוסה בעקבות המפלה שספג ציר הרשע במהלך המלחמה – ייתכן ועוד יהיה שינוי, ולכך טראמפ מקווה.
ראש הממשלה נתניהו בשלב זה מסר כי הוא מסכים לתוכנית טראמפ, גם אם לא תומך בה – והדבר מעלה את השאלות האם מתחת להצהרות ולפני השטח נרקמת בימים אלו תקיפה נגד הגרעין האיראני?
