במהלך ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיימה אמש (שני), הודיע הנשיא טראמפ כי ארה"ב תחל במשא ומתן ישיר עם איראן כבר בשבת הקרובה – ייתכן שבאמצעות מזכיר המדינה רוביו או דרך השליח ויטקוף, וזאת לאחר שהבהיר כי הוא ונתניהו הגיעו להבנות בנושא האיראני, והוסיף: "נראה לאן זה יוביל".
אולם, במענה לכתבים שנכחו במעמד, הדגיש הנשיא: "אני חושב שאם השיחות עם איראן יכשלו, איראן תהיה בסכנה גדולה", ולאחר מכן הבהיר "לא יכול להיות לה נשק גרעיני. כרגע יש מדינות שיש להן כוח גרעיני, ואסור להן. אני בטוח שנוכל לנהל משא ומתן, אבל אם השיחות לא יצליחו, זה יהיה מאוד רע לאיראן".

בתשובה לשאלת הכתב המדיני של חדשות 14, תמיר מורג, כיצד הוא מתכוון להבטיח שההסכם שעליו הוא צפוי לנהל מו"מ עם איראן יהיה אפקטיבי יותר מהקודם – השיב נשיא ארצות הברית: "אני לא יכול לפרט, אבל הוא יהיה חזק יותר וטוב יותר".
בין שאר הנושאים שעלו במהלך ההצהרה המשותפת, עלה בעיקר נושא המכסים אותם טראמפ הטיל על מדינות רבות בעולם, כולל על ישראל: "דיברנו על עניין המכסים והיו לנו הבנות טובות", ראש הממשלה התייחס גם הוא לנושא והוסיף: "נוריד את כל חסמי המסחר בין ישראל לארצות הברית".

נושא נוסף שעלה במהלך הפגישה הוא המלחמה של ישראל בארגון הטרור חמאס, והמצב ברצועה: "עזה מעולם לא הייתה צריכה להמסר על ידי ישראל. מעולם לא. אני לא מבין למה הם עשו את זה, כלומר אני מבין למה הם עשו את זה. הם הבטיחו שלום – אבל זה מעולם לא קרה". לאחר מכן הבהיר הנשיא, כי לדעתו, רה"מ נתניהו לא היה נותן לתוכנית הגירוש לצאת לפועל.
