שירותי הבריאות של טקסס דיווחו אמש (ראשון) על פטירתו של ילד שני במדינה כתוצאה מהתפרצות מחלת החצבת. המחלה המדבקת ממשיכה להתפשט בארה"ב עם כ-650 מקרים ב-22 מדינות, הרוב המכריע של המקרים, כ-500 מתוכן – בטקסס.
"הילד קיבל טיפול בבית החולים בסיבוכים שנוצרו כתוצאה ממחלת החצבת", אמר אהרון דיוויס, סגן הנשיא של UMC, מרכז רפואי בטקסס, על מקרה הפטירה האחרון. "הוא לא היה מחוסן נגד חצבת ולא היה לו מחלות רקע ידועות", הוסיף דיוויס.

כזכור, מקרה המוות הראשון של ילד מחצבת בטקסס, דווח בסוף פברואר האחרון – זה הוא מקרה המוות הראשון בארה"ב מהמחלה מזה כמעט עשור. משרד הבריאות של טקסס מסר כי זוהי התפרצות החצבת החמורה ביותר במדינה מזה 30 שנה.
שר הבריאות של ארה"ב רוברט קנדי ג'וניור הידוע כ"מטיל ספק" ביעילותם של החיסונים אמר בחודש שעבר כי ההתפרצויות אינן שכיחות מכיוון שהן מתרחשות מידי שנה וסירב לעודד את הציבור להתחסן.

אמש, כבר הספיק קנדי לחזור בו כשבמהלך ביקור ניחומים אצל משפחתו של הילד שנפטר, אמר: "הדרך היעילה ביותר למנוע את ההתפשטות היא באמצעות חיסון נגד חצבת", אך שב והזכיר כי הבחירה להתחסן היא אישית.
