גורם מדיני מסר הערב (חמישי) כי עם קביעת מיקום לניהול השיחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יורה על יציאת משלחת ישראלית לניהול משא ומתן. לדבריו, ההנחיה תכלול מו״מ על שחרור כלל החטופים – החיים והחללים כאחד – וכן על סיום המלחמה בתנאים שמקובלים על ישראל.
מוקדם יותר היום סייר נתניהו באוגדת עזה והתייחס להיערכות הצבאית לקראת הרחבת מבצע "מרכבות גדעון" ולכניסה לעיר עזה. "הגעתי לאשר את תוכניות צה"ל להשתלטות על העיר עזה והכרעת החמאס", אמר ראש הממשלה. במקביל ציין: "הנחיתי להתחיל במשא ומתן מיידי על שחרור כל חטופינו וסיום המלחמה בתנאים שמקובלים על ישראל".

רה"מ: "הנחיתי להתחיל במו"מ על שחרור חטופינו וסיום המלחמה"
נתניהו הדגיש כי שני הצירים – הפעולה הצבאית מצד אחד והניסיון לקדם עסקה לשחרור החטופים מצד שני – הולכים יחד: "אנחנו בשלב ההכרעה. הכרעת החמאס ושחרור כל חטופינו – הולכים יד ביד".
