ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שלישי) עם מגיש תוכנית "הפטריוטים" ינון מגל והתייחס לדבר שהוביל אותו לקבל את ההחלטה לצאת למבצע "עם כלביא" באיראן. נתניהו ציין שחיסול נסראללה, שלדבריו הפעיל את האיראנים היווה נקודת מפנה בהחלטה, וכן ההבנה שלאחר שהאיראנים נוכחו לראות שישראל מצליחה להגן על התושבים מהטילים – הם ידהרו לפיתוח ראש נפץ גרעיני.
ראש הממשלה סיפר הנשיא אובמה חשש שישראל תצא להתקפה באיראן ולכן "שכנע את כולם להיכנס להסכם שהיה הסכם שערורייתי". לדבריו, "ההסכם סלל לאיראן גם כן אוטוסטרדה של זהב, עם מאות מיליארדי דולרים, כדי שבעצם יוכלו להעשיר בהדרגה אורניום, ליצור שם צנטריפוגות מתקדמות, ובעצם סלל את דרכם לפצצה, כמעט על סף הפצצה. ועל זה הייתי צריך להילחם".

נתניהו הבהיר מדוע הלך לדבר בקונגרס כנגד מעשיו של אובמה, דבר שזכה לביקורת רחבה: "המטרה הייתה להשאיר את ההתנגדות בתוך אמריקה נגד תוכנית הגרעין". רה"מ הוסיף כי "בשנה וחצי האחרונות הכינו כאן פעולות, גם יכולות שנבנו במשך שנים רבות, אבל ריכזנו אותם בשורה של החלטות להיערך לסיכול. ומתי בא הסיכול? מתי באה, נפלה ההחלטה?
"הרי אנחנו פעלנו נגד הציר האיראני, קודם כל על ידי מה שעשינו לחמאס. בניגוד לרצון של נשיא אמריקני אמרתי 'אנחנו חייבים להיכנס לרפיח, כי אם אנחנו נהיה מדינה וסאלית לא נתקיים פה'. מול אמברגו נשק הלכתי לשם. ואחר כך אמרתי אנחנו נפנה צפונה ופעלנו עם הביפרים.

"אחר כך עם חיסול מאגר הטילים העיקרי שנסראללה בנה, ואחר כך ההחלטה שהובלתי לחסל את נסראללה. ואני ידעתי שברגע שנחסל את נסראללה, הציר ייפול. והוא אכן נפל. משום שמי שהחזיק את אסד זה לא הצבא הסורי, זה נסראללה עם אלפי הלוחמים שלו". נתניהו אמר כי נסראללה "היה הציר של הציר, בדיוק כך הגדרתי אותו".
ראש הממשלה הבהיר שישראל הכינה את היכולות למלחמה באיראן במשך שנים אולם לדבריו, "השאלה הייתה מה איראן תעשה". נתניהו הוסיף: "אחרי ששברנו את הציר האיראני, היה ברור לי מה נשאר להם. הם ירוצו לגרעין. ומה שהם עשו לאט, הם פתאום התחילו לעשות מהר. והם נתנו בעצם, במתכונת מאוד סודית, קבוצה מאוד סודית התחילה לארגן את מה שקוראים, ההנשקה".

רה"מ תיאר כיצד נבנתה התוכנית הגרעינית: "האורניום המועשר הוא תנאי הכרחי, זה כמו אבק שריפה, זה קריטי. אבל מסביב יש לך כדור, נכון? יש לך כדור ואתה רואה נשק, יש כדור ויש נפץ מלמעלה, זה ההנשקה. והם התחילו לעבוד על ההנשקה במרץ רב". נתניהו הדגיש כי "ברגע שיש להם את זה, סיפור אחר. זה סכנה על עצם הקיום שלנו".
לדברי ראש הממשלה, הפעילות הנמהרת להנשקה הובילה להחלטתו לפעול נגד איראן בתקופה הזו: "לכן נתתי הנחיה לזוז מיד, לסכל את תוכנית הגרעין. וראינו גם דבר נוסף, לפחות אני חשבתי שהאיום של הטילים הבליסטיים, שכל אחד שוקל טון, הוא יהיה איום קיומי אם נאפשר להם. אחרי שתקפנו יכולות שלהם בייצור טילים באחת התקיפות שלנו, ראיתי שהם מתחילים לצאת מזה והם הבינו שהם צריכים להעצים את זה.

"ואז הם התחילו לייצר, בעצם תכננו לייצר 300 טילים בליסטיים בחודש. תוך שנה 3,600 טילים, תוך שלוש שנים למעלה מ-11,000 טילים, ותוך שש שנים 22,000 טילים בליסטיים. זה שקול לשתי פצצות אטום. ומספיק אחד במדינת ישראל, כן? ולכן היה לנו איום כפול כאן, ואמרתי אנחנו חייבים, הדירקטיבה הייתה לחסל גם את האיום הזה וגם את האיום הזה".
