כשהוא לבוש בטוקסידו ורגע לפני שעלה לרכבו, נשאל נשיא ארצות הברית היום (חמישי) מדוע אנשי הצבא האמריקאית עוזבי את המזרח התיכון. בתגובה, אמר טראמפ באגביות "אתם תצטרכו לראות", ופנה ללכת.
שאלתו של העיתונאי מגיעה על רקע הודעת המעצמה על כך שהיא מפנה באופן מיידי את השגרירות שלה בבגדאד, בירת עיראק. לפי דיווח ערבי, השגרירות באמריקנית בבגדד נערכת להורות על פינוי של אנשיה, בשל "סיכוני ביטחון מוגברים באזור". בנוסף, דווח כי ארה"ב נערכת לפנות בסיסים ומתקנים צבאיים באזור.

עוד זה הולך וזה בא, ומיד לאחר מכן דיווחו בסוכנות הידיעות AP כי מחלקת המדינה האמריקאית אישרה את הפינוי של עובדי שגרירות לא חיוניים בבחריין ובכווית. בנוסף לכך, ברויטרס צוטט גורם רשמי של הממשל האמריקאי שאמר כי "שר ההגנה פיט הגסת' אישר את העזיבה מרצון של משפחות משרתי צבא ברחבי המזרח התיכון".
הודעות הפינוי מגיעות על רקע דיווחים של קיפאון במשא ומתן על הסכם הגרעין בין איראן לארצות הברית, וכן על דיווחים בדבר היערכות ישראלית למתקפה אפשרית בעתיד הקרוב על מתקני הגרעין.
