נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (שני) לשיחת הטלפון שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "היא הלכה טוב מאוד", בהתייחס למשא ומתן של ארה"ב עם איראן בנושא הגרעין. בנוסף, נשיא ארה"ב חשף כי נקבע סבב שיחות נוסף עם איראן שעתיד להתקיים ביום חמישי הקרוב.
על המשא ומתן עצמו אמר: אנחנו מנסים להשיג עסקה עם איראן כדי שלא יהיה הרס ומוות בקרוב נגלה אם זה אפשרי, והוסיף: "אנחנו עושים הרבה עבודה בנושא איראן עכשיו. הם טובים במו״מ. קשוחים מאוד".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחחו הערב בנושא הגרעין האיראני ומאמצי ממשל טראמפ להגיע לעסקה. בנוסף לשיחה עם טראמפ, ראש הממשלה ערך התייעצות ביטחונית בנושא, שנמשכות נכון גם לשעות אלו.

מוקדם יותר היום, המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן פרסמה היום "אזהרה חמורה", לפיה כל תקיפה ישראלית על מתקני גרעין איראניים תיענה בפעולה ישירה נגד תשתיות גרעיניות סודיות בישראל.
בהצהרת המועצה נכתב: "במקרה של תוקפנות, מתקני הגרעין הנסתרים של המשטר הציוני יהיו מטרה". עוד נמסר כי הישג זה הוא תוצאה של "אסטרטגיה חכמה ושקטה" שנועדה להתמודד עם מה שהוגדר כלחצים תקשורתיים ופוליטיים עוינים מצד המערב.

האיום מגיע ברקע לטענה של האיראנים כי בידיהם מצוי כעת מידע מודיעיני רגיש בנוגע למטרות ישראליות, כולל מסמכים הקשורים למתקנים גרעיניים ואסטרטגיים בתחומי ישראל. הדברים מגיעים בעקבות מה שגורמים איראניים כינו "מבצע מודיעיני מורכב", שבוצע על ידי שירותי הביטחון של הרפובליקה האסלאמית.
רשת IRIB, השידור הממלכתית באיראן, דיווחה בשבת כי במסגרת אותו מבצע הושגה כמות נרחבת של מידע רגיש שמקורו בישראל. על פי דיווח זה, מדובר ב"הישג מודיעיני משמעותי", אשר מאפשר מעתה לאיראן להגיב באופן מיידי – לא רק לכל מתקפה גרעינית, אלא גם לכל פעולה שתכוון לפגיעה כלכלית או צבאית בתחומה.
במועצה שיבחו את "המאמצים הבלתי נלאים והצנועים" של כוחות המודיעין והביטחון של איראן, והבהירו כי שילוב המידע שנאסף עם ההיערכות המבצעית של צבא איראן – מאפשר תגובה יעילה ומדויקת לכל איום מצד ישראל ובעלות בריתה.
