שר המשפטים יריב לוין פתח במתקפה חריפה כלפי התקשורת, מועצת העיתונות וערוץ 12, כך מדווח כתבנו מוטי קסטל. לוין השיב בסוף השבוע למועצת העיתונות אחרי שטענו כי נתן אור ירוק לתקיפת עיתונאים.
"מקצוע העיתונות, שהוא כה חיוני בחברה דמוקרטית, הדרדר לשפל המדרגה. ערוצי תקשורת מרכזיים מגוייסים מזה תקופה ארוכה למסע תעמולה מתמשך תוך סילוף עובדות, התעלמות ממצב הדברים כפי שהוא, עריכה מגמתית והחמור מכל, הבאת דעות אישיות תוך הצגתן כעובדות כביכול", כתב.
"די אם נזכיר את הטרמינולוגיה בה בוחרים להשתמש אותם עיתונאים כביכול בהקשרי הרפורמה המשפטית, ואת הכינויים שהם מדביקים לה. יש בכך כדי להעיד על האופן החד צדדי, הבוטה והשקרי בו מסוקר על ידם הנושא, ועל השירות הרע אותו הם עושים לאמת ולציבור כאחד, תוך מעילה גסה בתפקידם", הוסיף השר.
"האשמתכם שקרית ומסיתה. אני דוחה על הסף הטפות מוסר מצד מי שמועלים בתפקידם באופן שיטתי ורואה בכם אחראים ישירים לכל אירוע אלים ולכל נזק שייגרם בשל הודעת ההסתה שהוצאתם בענייני. דורש מכם להתנצל על תוכן ההודעה ולתקנה, אם כי איני משלה את עצמי שתגלו ולו בדל של הגינות גם במקרה זה".
לוין המשיך ותקף גם את עיתונאית 12 שהוציאה את דבריו מהקשרם בצורה בוטה: "הדיווח שפורסם על ידי אחת מהמחזיקות בתואר עיתונאי בערוץ 12, היה מסולף מתחילתו ועד סופו. בכלל זה, הובא בדיווח ציטוט שלא היה ולא נברא, ואשר כמובן היה שונה ואף מנוגד לתוכן הדברים שנאמרו. אני מגנה בלשון חריפה ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כל גילוי אלימות, כלפי נבחרי ציבור, עובדי ציבור, יועצים משפטיים, עיתונאים, מי שמתקראים עיתונאים, וכל אדם אחר. בין מצד זה ובין מצד אחר. לאלימות אין מקום".
