נשיאת העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט עוזי פוגלמן קבעו היום (חמישי) כי על הקואליציה לשנות את הרכב ועדות הכנסת כך שיהיה שוויוני יותר. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירתם של חברי כנסת מהקואליציה. שופטי בג"ץ קבעו כי על הקואליציה להציג את השינויים לבית המשפט בתוך 10 ימים.
בלשון ההודעה נרשם: "לאחר שההידברות בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה לא הניבה הסכמות, ניתן לצפות מיו"ר הכנסת ומוועדת הכנסת שיפעלו לקביעת הרכב מאוזן יותר של הוועדות בהיעדר הסכמות".

בעקבות כך ח"כ מיקי זוהר אמר: גם שופטי בג"צ מבינים את מה שהקואליציה הדורסנית הזו מסרבת לקלוט – חלוקה לא שיוויונית לאופוזיציה בהרכבי הועדות – זו פגיעה בדמוקרטיה.
העותרים הם חברי הכנסת דוד ביטן, מירי רגב, קטי שטרית ופטין מולא מהליכוד ומשה ארבל ומיכאל מלכיאלי מש"ס.
