פרסמנו הערב (ראשון) בחדשות 14: עימות חסר תקדים התחולל בליל יום חמישי האחרון במהלך ישיבת קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני, סביב חקירת אחת מהדלפות המודיעין החמורות ביותר בתולדות המדינה – חשיפת פתיחתו של מבצע "שאגת הארי" בכלי התקשורת.

לחדשות 14 נודע כי בעקבות מתקפה חריפה של כמה משרי הממשלה על גרירת הרגליים, הורה ראש השירות דוד זיני לפתוח באופן מיידי בחקירה מקיפה, תוך שהוא עוקף את היועצת המשפטית לממשלה ואת הייעוץ המשפטי של הארגון שסירבו לאשר את המהלך.
במהלך הישיבה הטיחו מספר שרים ביקורת קשה ונוקבת בראש השב"כ, ותהו כיצד ייתכן שפרשת ההדלפה המטלטלת לחדשות 12 אינה נחקרת, וזאת חרף הנחיה ישירה ומפורשת של ראש הממשלה ושל שר הביטחון. בתגובה להאשמות, חשף ראש השב"כ דוד זיני בפני השרים תמונת מצב מדהימה, וטען כי מי שמונעים ממנו לפתוח בחקירה בפועל הם ראש אגף החקירות בשירות והיועץ המשפטי של השב"כ – וזאת תחת הנחייתה הישירה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.

החשיפה הדרמטית עוררה תרעומת רבה בקרב הנוכחים, ובעקבות הלחץ והביקורת הממשלתית, קיבל ראש השירות החלטה דרמטית והורה על פתיחת החקירה לאלתר, למרות חוות הדעת החולקת של בהרב מיארה ולמרות ההתנגדות הפנימית של הדרגים המשפטיים וראש אגף החקירות בשב"כ.
כעת, לחדשות 14 נודע כי התפתחות משמעותית כבר רשומה בשטח: בידי גורמי הביטחון בשב"כ ובמלמ"ב קיימים ידיעות וממצאי מודיעין שהגיעו מכמה מקורות שונים, אשר יכולים להוביל באופן ישיר לזהות המדליף הלא חוקי.

הפרשה הזו מעוררת תמיהה עמוקה בקרב בכירים במערכת השלטונית: כיצד חקירת הדלפה ביטחונית כה חמורה, המוגדרת על ידי רבים כאולי הקיצונית והמסוכנת ביותר שידעה המדינה, צריכה בכלל לקבל אישורים או "אור ירוק" מיועצים משפטיים, בזמן שחיי אדם וביטחון המבצע עמדו על הפרק?
מהשב"כ נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לשיח המתקיים בדיונים סגורים. אנחנו כמובן נמשך לעקוב אחרי הפרשה ולא נניח עד שתחקר עד תום וימצא המדליף שסיכן מאוד את ביטחון המדינה".
