אמש ראש הממשלה נתניהו קיים מסיבת עיתונאים סופר חשובה, שעסקה בעיקרה בהסכם ההיסטורי שנחתם עם לבנון, ההישגים במלחמה מול חיזבאללה וכמובן על מהלכים מדיניים וביטחוניים שיכולים להשפיע על ישראל לשנים קדימה.

ותראו מה זה, אלה שכל הזמן מדברים על הרגל המדינית המסיימת ועל חשיבותם של חתימת הסכמים – הפעם החליטו שהציבור לא צריך לראות את דבריו של ראש הממשלה.
וזה מעניין. כי כשנתניהו לא עושה מסיבת עיתונאים, הכותרת היא למה הוא מתחבא? וכשהוא כן עושה מסיבת עיתונאים, ערוצים 12 ו-13 פשוט לא משדרים, ואז עוד מספרים לנו שאין אג'נדה. הם פשוט לא רוצים להשמיע מה אומר ראש הממשלה לציבור לאחר חתימת הסכם היסטורי.

סליחה, אבל גם לא לשדר זו אג'נדה. זו דרך להשפיע על מה שהציבור יראה ומה שלא יראה. או יותר נכון, זו ההזדמנות שלהם לכפות את האידאולוגיה שלהם על הצופים.
וזה הסיפור כולו, מציאות אלטרנטיבית. לא משנה מה קורה בעולם האמיתי, אם העובדות מפריעות לנרטיב – הנרטיב מנצח. אפשר לטעון שהריאיון הוקלט מראש. זו טענה לגיטימית, אבל כשבוחרים לתת במה דווקא למסר פוליטי מנוגד, פייק שמהודהד מפי יריב פוליטי, ובמקביל לצנזר בזמן אמת את דבריו של ראש הממשלה אחרי אירוע מדיני כל כך דרמטי – זו כבר בחירה שקשה להתעלם ממנה.
איך קוראים לזה בתקופה בחירות? נכון – ככה נראה קמפיין פוליטי.
