מרים איבדה את בעלה, סרן אורי שני ז"ל מפקד מחלקה בגדוד 51 של גולני, בקרב בכיסופים ב-7 באוקטובר, אחרי שחילץ תושבים תחת אש, ובשבוע שעבר – פתחה פרק חדש בחייה, של צמיחה מתוך השכול, ונישאה למפקדו אופק דותן.

אחד הרגעים שנחרטו במיוחד בחופה היה נוכחותו של בנה הקטן, שנותר יתום מאביו כשהיה תינוק. "הוא היה איתי לאורך כל הדרך", סיפרה בריאיון לטל מאיר. "הוא ילד כל כך רגיש. כבר בחופה הוא הבין מתי אני צריכה ממנו חיבוק. יש לו לב מדהים, וכבר מגיל קטן אפשר לראות אצלו את הרגישות הזאת שירש מאורי".
מרים, שבחרה לקום מתוך האובדן ולפתוח שוב את הלב, ביקשה להעביר מסר לאלמנות צה"ל ולמשפחות השכולות: "אני לא רוצה להגיד לכל אחת מה לעשות, שכל אחת תעשה מה שנכון לה. אבל מי שמרגישה נכון, שתבחר בחיים. אורי תמיד היה אומר: 'הטוב ינצח'. אני מרגישה שזה הטוב. הטוב מנצח, והטוב נמצא כאן".
מי שחיתן את בני הזוג היה הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, שליווה את מרים מאז האובדן. עבורו, החופה לא הייתה רק שמחה פרטית, אלא רגע שמזקק את עוצמתו של עם ישראל: "התחושה מרוממת מאוד. מעבר לשמחה הפרטית של החתן והכלה, זה פשוט מדהים. אתה מרגיש שעם ישראל חי, חוזר לעצמו ויודע לקום מתוך השבר. בלי התכונה הזאת לא היינו שורדים אלפיים שנה.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
