שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס היום (חמישי) בטקס סיום קורס קצינים לאיום של איראן, לפיו "אם ישראל לא תצא מלבנון היום, מחר היא תברח", והבהיר: "אם טהרן תתקוף את ישראל בשל פעולותינו בלבנון, או מכל סיבה אחרת, נתקוף אותה בכל העוצמה".

לדבריו, "צה"ל יישאר באזורי הביטחון בלבנון, בסוריה ובעזה – ללא הגבלת זמן – כדי להגן משם על תושבינו ויישובינו מול גורמים ג'יהאדיסטים. לא נתפשר על האינטרס הביטחוני העליון של ישראל: ההגנה על חיילינו והשמירה על אזרחינו – ולא ניסוג מאזורי הביטחון".
שר הביטחון הדגיש כי למפקדים וללוחמים שלנו יש את כל הגיבוי הנדרש כדי להשלים את משימתם ולהגן על עצמם ועל אזרחי ישראל, והוסיף: "יש עיקרון מרכזי שמוביל אותנו בכל החלטה: חיי לוחמינו הם ערך עליון".

כ"ץ סיים בפנייה למפקדים הצעירים, ואמר כי לנוכח האתגרים הצפויים בשנים הקרובות, היתרון המרכזי של צה"ל ימשיך להיות ההון האנושי שלו: "השנים שלפנינו יביאו איתן אתגרים חדשים, ועוצמתו של צה"ל תמשיך להוות גורם מכריע בהמשך קיומנו כאן והמשך שגשוגה של המדינה. יכולתנו לשמור על העוצמה הזאת ואף לחזק אותה נשענת, בראש ובראשונה, על אנשינו".
