מפלגת בל"ד ערכה היום (שבת) את הפריימריז לרשימתה לכנסת בשפרעם, ובסיומם נרשמה לראשונה "היסטוריה" פנימית במפלגה: העיתונאית ויו"ר הנהלת ארגון "בצלם", אורלי נוי, נבחרה למקום החמישי ברשימת המפלגה – והפכה ליהודייה הראשונה שנבחרת בפריימריז של בל"ד.

במפלגה הגדירו את בחירתה של נוי כ"החלטה היסטורית". יצוין כי בעבר התמודדו מועמדים יהודים מטעם בל"ד, בהם עינת ויצמן שהוצבה במקום השישי בבחירות הקודמות, אולם נוי היא הראשונה שנבחרת באופן ישיר על ידי חברי המפלגה במסגרת הפריימריז.
בראש הרשימה נבחר פעם נוספת יו"ר המפלגה סאמי אבו שחאדה. אחריו דורגו בכר עואודה, ד"ר מהא כרכבי סבאח, חסן נסאסרה, ובמקום החמישי כאמור – אורלי נוי.

לאחר פרסום התוצאות אמר אבו שחאדה כי הבחירה בו היא "כבוד גדול ואחריות אדירה". לדבריו, "אנחנו מתקדמים עוד צעד בדרך לחזרת בל"ד לכנסת. בקרוב כולם יראו את הכוח הפוליטי שבל"ד תביא למערכת הפוליטית". בהודעת המפלגה נמסר כי בכוונתה "להציב אלטרנטיבה דמוקרטית מהותית" ולהיאבק, לדבריה, ב"גזענות ופשיזם".
