בצל השיחות בוושינגטון עם לבנון, הציגה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, גילה גמליאל, עמדה אופטימית בנוגע ליכולת ההרתעה וההסדרים העתידיים של ישראל. בריאיון היום (שישי) טענה השרה כי המשא ומתן עם ממשלת לבנון עשוי להוביל לשינוי במאזן הכוחות מול איראן.

"היכולת שלנו לנהל כרגע משא ומתן עם ממשלת לבנון יכולה להתהפך על כל הרצונות של איראן אל מול מה שיקרה בתוך לבנון", הסבירה גמליאל. לדבריה, המטרה היא לייצר מצב שבו צבא לבנון, בסיוע אמריקאי, יפעל לפירוק חיזבאללה מנשקו, כאשר בשטח יתבצע פיילוט בנקודות שטוהרו על ידי צה"ל: "חיזבאללה יצטרכו להתמודד מול ממשלת לבנון ולא מול הצבא שלנו. בסופו של דבר נצליח לגרד מזה הסכם בר-קיימא".
באשר לביקורת על הגבלת פעילות החיילים בשטח בשל הפסקת האש, הבהירה השרה כי צה"ל שומר על חופש פעולה מלא מול כל איום. "נכון שכרגע אנחנו בקו הגנה ולא בקו התקפי כי נכנסים להפסקת אש, אבל לצבא יש אפשרות להגן על עצמו באופן מלא", אמרה. היא הוסיפה כי כפי שסוכם בקבינט, החיילים "לא רק צריכים או יכולים, אלא חייבים" לנטרל כל איום ממשי שהם מזהים בשטח. לדבריה, ישראל העניקה מכה קשה ליכולות הארגון, פגעה במחצית מכוח רדואן ובמרבית ארסנל הטילים, וכעת היא מנווטת את ההישגים הצבאיים לתוך הפרצה המדינית שנוצרה.

בזירה האיראנית, גמליאל, המקורבת ליורש העצר הגולה פהלווי, העריכה כי ימיו של משטר האייתולות ספורים. למרות השיחות בין וושינגטון לטהרן, היא הגדירה את המהלכים כ"משיכת זמן" וטענה כי האופטימיות שלה נשענת על היחלשות המשטר מבית. "אני אומרת זאת חד-משמעית: המשטר הזה ייפול באיראן", הצהירה. בנושא הגרעין הוסיפה: "הצלחנו להדוף כרגע את האיום ביחד עם ארצות הברית, ומבחינתנו אני אומרת את זה שוב – לאיראן לא יהיה נשק גרעיני". היא ציינה כי התמיכה מצד הקהילה האוונגליסטית בארה"ב מחזקת את התפיסה שהמדיניות תשתנה לטובה לאחר בחירות האמצע.
בכל הנוגע לרצועת עזה, המשיכה השרה לקדם את תפיסתה לגבי היום שאחרי, הכוללת את עידוד יציאתם של תושבים מהרצועה. "הגירה מרצון תהיה הפתרון בסופו של דבר של רצועת עזה", קבעה גמליאל, והסבירה כי מדובר בתהליך שייקח זמן ומתקדם במקביל לטיהור השטח ממנהרות וטילים. היא הדגישה כי ראש הממשלה נתניהו נחוש לבצע "ניקיון כללי" בשטח ולא להסתפק בפתרונות זמניים, וציינה כי ישראל קרובה כעת ל-70 אחוזי שליטה ברצועה.

לסיום התייחסה השרה למתיחות מול טורקיה ולמהלך המדיני של השר גדעון סער להכרה ברצח העם הארמני. גמליאל הזהירה כי טורקיה הופכת לאיום ממשי לעתיד וכי ישראל נערכת לכך בכל המישורים. בהקשר הארמני ציינה כי הגיע הזמן לפעול משיקולים מוסריים: "עד היום נמנענו מכך מטעמים דיפלומטיים, אבל בהחלט בשלו התנאים. צריך לסייע בידי העם הארמני ולתת לו הכרה מצידנו". היא חתמה את דבריה בכך שההבדל בין פסימיות לאופטימיות טמון ביכולת לכוון את האנרגיות ליעד האמיתי, וכי הממשלה פועלת להשגת ביטחון ארוך טווח בכל הגזרות.
