שוב נשארתי אחרון בעמדתי המקצועית. שוב אחד מול כולם והפעם בסקרים. אתמול לקראת הישורת האחרונה של הבחירות, הושלם המכבש ל"חינוך מחדש" של התקשורת. מי שעד עכשיו לא התיישר בערוץ ההוא הועף והוחלף, ובערוץ האחר כנראה הפנים את המסר. עכשיו זה כל הסוקרים ואני. ככה יותר קל להם ללכת אישית, לא מקצועית, ולא בפעם הראשונה.

כבר חודשים שאני קם כל בוקר, ומנתח בעצמי את הנתונים. שעות שאני חורש עשרות אקסלים עדכניים, מאות אקסלים מהשנים האחרונות. הרצתי מאות אלפי שורות קוד. אני משלם הון לקלוד, ג'ימיני, גרוק וצ'ט ג'יפיטי – כולם בודקים כל הזמן איפה אני אולי טועה ומחשב לא נכון את הסקרים. הם משווים כל הזמן עם האחרים, עד לרגע זה לא מצאו כשל. כשימצאו – אדווח.

מגמת ההתרסקות נמשכת: בנט ומפלגת "ביחד" עם נתון חד ספרתי
למעשה אני עובד כבר שש שנים בדיוק לפי אותם מודלים ומשפר אותם כל הזמן. הנתונים שאני מקבל עקביים והגיוניים. לא אני ביצעתי תנועה חריגה ודרמטית שלא הייתה מעולם בעבר, האחרים ביצעו אותה לפני שנתיים וחצי. אני משתדל לתת הסברים, האחרים הרבה פחות. זו לא הפעם הראשונה, גם בבחירות הקודמות אמרתי למקורבי חודש לפני "אני קם כל בוקר בהרגשה ששני מיליון זוגות עיניים תקועות לי בגב", אבל התעקשתי לעלות שבוע אחר שבוע לשידור ולומר הימין ינצח ב-62. בליל המדגמים כולם התיישרו. (ודווקא לי היה רגע של פיק ברכיים קל..)

גם בסוף 2016 עם מיזם הסיבים האופטיים כמנכ"ל במשרד התקשורת מצאתי עצמי בסוף לבד. מול אנשי האוצר, ח"כים, לוביסטים, יועמ"שים, כלכלנים והתקשורת. זה הספיק לפרקליטים לקבוע ש"סטתי מן השורה" – "הרי כולם אומרים אחרת" ולחקור אותי. עד שהגיעו יועז הנדל ולירן אבישר ומימשו בדיוק את אותה מדיניות שהייתה מקצועית ונכונה, והיום רצים עם ההישג הזה לכנסת.
גם בסוף מערכת הבחירות של 2015 – הייתי האופטימיסט האחרון שהאמין שמנצחים. ראיתי את הנתונים זורמים כל הזמן, האחרים כרעו תחת אותו מכבש לחצים תקשורתי של תבוסה, הפסד ו"כולם אומרים שמפסידים". כשכולם סביבי כבר הפנימו תבוסה אני ראיתי את מספרי הניצחון, הצגתי אותם למי שצריך והמשכתי לעבוד. בליל המדגמים הם הופיעו על המסכים לכולם – 30 מנדטים לליכוד. היו עוד לא מעט מקרים כאלו בחיי. בקרב לבלום את ברק במועצת יש"ע ב-99, ואפילו כשירדתי מהאוטובוס בבא"ח לטירונות צנחנים כ'הסדרניק' בודד ב-81. לבד מול כולם עם נחישות, מקצועיות, ושמירה על עצמאות בחשיבה ובעמדות.

היום מערכת התעמולה התקשורתית הדורסנית נערכת לקרב חייה – בחירות 2026. היא מגיעה אליה שונה לגמרי ממה שפנטזו אנשיה לפני שלוש שנים. הם כשלו להפיל ממשלה ולהקדים בחירות, לא הצליחו "לשכנע" את העם שהוא צריך לחשוב אחרת. ועכשיו עסוקים ביצירת דמורליזציה ו"מבצעי השפעה" ולצערי הסקרים הפכו לכלי תעמולה מרכזי אצלם. ובמופע 'השלכה' פסיכולוגי מנסים להאשים אותי בכך.
חבל, לא יקרה. מרחתם אותי עשור בזפת ונוצות עד שבית משפט קבע שלא היו "הטבות" ו"אין שוחד" והכל היה מקצועי. לא שברתם אותי עשור, לא תשברו אותי עכשיו. סיימתי להתווכח, ההסברים כולם אצלי ברשתות החברתיות למי שבאמת רוצה להבין. מעכשיו עד הבחירות אפרסם רק נתונים: מקצועיים, מגובים בעבודת מחקר טכנולוגית ברמה הכי גבוהה. נפגש לשיח "האשמות" ביום שאחרי.
